BibTex RIS Kaynak Göster

VAVİEN: VAROLUŞÇU GÖKKUBBEDE YANKILANAN POSTMODERN ÇIĞLIK

Yıl 2011, Sayı: 2, 59 - 80, 26.03.2012

Öz

2009 yılında üretilen, başrollerini Engin Günaydın ve Binnur Kaya’nın canlandırdığı, yönetmenleri Taylan Kardeşler tarafından filmin
dvd versiyonunda yönetmen yorumları bölümünde bizzat bir ‘kara film’ olarak lanse edilen,
Vavien filminin anlam katmanlarında
seyreden bir deneme olan bu çalışmada, akademik
ve entelektüel çevrelerce postmodern
dönemle ilişkili kabul edilen değişik temaların
anılan film boyunca nasıl ele alınıp yansıtıldığı üzerinde durulacaktır. Film ilk bakışta
minimalist bir öykü ve izleğe sahipmiş gibi
görünmesine rağmen, küresel olarak nitelenebilecek
kimi olgu ve kavramlara - küreselleşme/yerellik,
transkapitalizm, modernite/postmodernite, kimlik ve cinsiyet eşitsizliği
tartışmaları, ataerkillik, hipercinsellik,
birey/toplum dikotomisi, pornografı, ahlakilik
ve aile, yabancılaşma, şiddet - işaret edip
göndermede bulunmaktadır. Bu çalışmada,
söz edilen olgu ve kavramlara genel olarak
değinilirken, bu kavramlara temas etme şekli
ve derecesiyle, Vavien’in yerelin ve taşralılığın sınırlarını aşan bir evrenselliği ne ölçüde
“sunduğu” ve/veya “temsil ettiği” tartışılacaktır.

Yıl 2011, Sayı: 2, 59 - 80, 26.03.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Mencütekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 26 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mencütekin, M. (2012). VAVİEN: VAROLUŞÇU GÖKKUBBEDE YANKILANAN POSTMODERN ÇIĞLIK. Atatürk İletişim Dergisi(2), 59-80.

19179