BibTex RIS Kaynak Göster

OSMANLI DÖNEMİNDEKİ BATI TİPİ SANAT DALLARININ OSMANLI MODERNLEŞMESİNE ETKİSİNİN YAPISALCI BİR BAKIŞLA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2011, Sayı: 2, 159 - 175, 26.03.2012

Öz

Türkiye Cumhuriyeti (T.C) kurulurken
kendini her alanda güçlü kılacak
temelleri bünyesine almak istemiştir.
Bunun için kendisine ‘batılılaşma’-
‘modernleşme’ denilebilecek bir felsefe
benimsemiştir. Aynı felsefe kısmî
olarak Osmanlı’da da denenmiştir.
Modernleşmenin, eğitim, sağlık, sanat
olarak, üç temeli olduğu kabul edilmektedir.
Osmanlı İmparatorluğu kendini
yeniden güçlendirmek arayışlarını bu üç alanda denemiştir. Ancak
başarısızlığının sebebi, atılan her adımın kısmicî ve ikici bir nitelik taşımasıdır.
Biz bu çalışmada, Osmanlı’da
klasik Batı müziği, opera, bale, tiyatro
dallarının Osmanlı modernleşmesine
katkısını incelemeyi amaçlıyoruz.
Bunu yaparken Louis Althusser’in görüşlerini temel alacağız

Kaynakça

  • ALTAR, Memduh, Cevat (1982). Opera Tarihi IV. Ankara: Ongun Kar- deşler Matbaası.
  • KAZANCI, Metin (2006). “Althusser, İdeoloji ve İdeoloji İle İlgili Son Söz”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakül- tesi Dergisi, Ekim, s. 1-20. KÖSEMİHAL,
  • (1939). Türkiye-Avrupa Musiki Müna- sebetleri. İstanbul: Nümune Matbaası. SEVENGİL, Ragıp Ahmet (1959). Türk Tiyatrosu Tarihi II, Opera San’atı İle Temaslarımız. İstanbul: Maarif Basımevi.
  • SEVENGİL, Ragıp Ahmet (1962). Türk Tiyatrosu Tarihi IV, Saray Tiyat- rosu. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. SEVENGİL, Ragıp Ahmet (1968). Türk Tiyatrosu Tarihi V, Meşrutiyet Tiyatrosu. İstanbul: Milli Eğitim Ba- sımevi.
  • SHAYEGAN, Daryush (2007). Yaralı Bilinç, Geleneksel Toplumlarda Kül- türel Şizofreni. Çev. Haldun Bayrı, İs- tanbul: Metis Yayınları.
Yıl 2011, Sayı: 2, 159 - 175, 26.03.2012

Öz

Kaynakça

  • ALTAR, Memduh, Cevat (1982). Opera Tarihi IV. Ankara: Ongun Kar- deşler Matbaası.
  • KAZANCI, Metin (2006). “Althusser, İdeoloji ve İdeoloji İle İlgili Son Söz”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakül- tesi Dergisi, Ekim, s. 1-20. KÖSEMİHAL,
  • (1939). Türkiye-Avrupa Musiki Müna- sebetleri. İstanbul: Nümune Matbaası. SEVENGİL, Ragıp Ahmet (1959). Türk Tiyatrosu Tarihi II, Opera San’atı İle Temaslarımız. İstanbul: Maarif Basımevi.
  • SEVENGİL, Ragıp Ahmet (1962). Türk Tiyatrosu Tarihi IV, Saray Tiyat- rosu. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. SEVENGİL, Ragıp Ahmet (1968). Türk Tiyatrosu Tarihi V, Meşrutiyet Tiyatrosu. İstanbul: Milli Eğitim Ba- sımevi.
  • SHAYEGAN, Daryush (2007). Yaralı Bilinç, Geleneksel Toplumlarda Kül- türel Şizofreni. Çev. Haldun Bayrı, İs- tanbul: Metis Yayınları.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlkben Akansel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 26 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akansel, İ. (2012). OSMANLI DÖNEMİNDEKİ BATI TİPİ SANAT DALLARININ OSMANLI MODERNLEŞMESİNE ETKİSİNİN YAPISALCI BİR BAKIŞLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk İletişim Dergisi(2), 159-175.

19179