Son yılların en popüler buluşlarından biri
olan MP3 çalarlar özellikle öğrenciler
arasında oldukça yaygın bir kullanıma sahiptir.
Bir ses sıkıştırma formatı olan
MP3, lisanslı olmayan müzik eserlerinin
paylaşılmasına, oynatılmasına, yüklenmesine
izin vermektedir. Bu cihaz ortaya
çıkana dek, sadece bilgisayar üzerinde
MP3 müzik dinlenebilmekteydi. MP3 çalarların
üretilmesiyle birlikte internet üzerinden
indirilen şarkıların istenilen her
yerde dinlenebilmesi, özel arşivlerin oluşturulması mümkün olmuştur. Bu çalışma
üniversite öğrencilerinin, MP3 çalar kullanımlarını
güdüleyen faktörleri tanımlamaya
yöneliktir. Çalışmada ayrıca öğrencilerin
demografik özellikleri ve yenilikçilik tutumları da tanımlanmaktadır. Analiz
sonucunda güdüleyen beş temel faktör
olarak sosyal onay, eğlence, yalnızlıktan
kaçma, boş zaman geçirme ve gerçeklerden
kaçış olarak bulunmuştur. Öğrencilerin
yenilikçilik tutumlarına ilişkin analiz
sonuçları ise MP3 çalarlara uyumlaşan
öğrencilerin uyumlaşmayanlara oranla
daha yenilikçi bir tutuma sahip oldukları
elde edilen bulgulardandır.
Atkin, David J. Kim Neuendorf, Leo W. Jefress ve Paul Skalski. (2003), “Predic- tors of Audience Interest in Adopting Di- gital Television” The Journal of Media Economics. 16, 3: 159-173.
Barreto, Leonardo. (2003) “Gaps and Needs
Models:the Perspective of an Energy– System Modeler.” Workshop on Clean Technologies Diffusion Modeling. 1-11. Sevile.
Bjoerner, Thomas (2003) “The Early İn- teractive Audience of a Regional TV-Sta- tion (DVB-T) in Denmark.” Proceedings of the 1st European Conference on Inte- ractive Television:From Viewers to Ac- tors? 91-97, U.K:Brighton.
Büyüköztürk, Şener (2002), Sosyal Bi- limler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pagem Yayıncılık
Dupagne, Michel (1999). “Exploring the Characteristics of Potential High DeŞni- tion Television Adopters” The Journal of Media Economics. 12, 1: 35-50
Ergül, Reha Recep (2006) Sayısal Ses. Eskişehir: Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı Yayın No:153
Ferguson, Douglas A., Clark F. Greer, ve Michael E. Reardon. (2007) “Uses and GratiŞcation of MP3 Players by College Students: Are IPods More Popular Than Radio” Journal of Radio Studies. 14 ,2:102-121
Geray, Haluk. (2003) İletişim ve Tekno- loji. Ankara:Ütopya Yayınları
İspir, Burçin.(2008) “Bilgi Çağında Diji- talleşme ve Yeni Teknolojiye Uyum: Tür- kiye Dijital Televizyon Yayıncılığı Örneği” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü İletişim Anabilim dalı Yayınlanmamış Doktora Tezi
Korgaonkar, Pradeep K. ve Lori D. Wolin (1999). “A Multivariate Analysis of Web Usage” Journal of Advertising Research. 39,2 : 53-68.
Lee Barbara ve Robert S. Lee (1995). “How and Why People Watch TV:Impli- cations for the Future of Interactive Tel- evision” Journal of Advertising Research. 35,6: 9-18,
Li, Xigen ve Lilly Zeng (2009) “Techno- logy Attributes,Perceived Value of Infor- mation, and Social Utility as Predictors of Podcast Adoption and Use” 59th Annual Conference of the International Commu- nication Chicago:May 22
Lin, Carolyn A (1996). “Looking Back: The Contribution of Blumler and Katz’s Uses of Mass Communication to Com- munication Research”. Journal of Broad- casting and Electronic Media. 40, 4: 574-581,.
Atkin, David J. Kim Neuendorf, Leo W. Jefress ve Paul Skalski. (2003), “Predic- tors of Audience Interest in Adopting Di- gital Television” The Journal of Media Economics. 16, 3: 159-173.
Barreto, Leonardo. (2003) “Gaps and Needs
Models:the Perspective of an Energy– System Modeler.” Workshop on Clean Technologies Diffusion Modeling. 1-11. Sevile.
Bjoerner, Thomas (2003) “The Early İn- teractive Audience of a Regional TV-Sta- tion (DVB-T) in Denmark.” Proceedings of the 1st European Conference on Inte- ractive Television:From Viewers to Ac- tors? 91-97, U.K:Brighton.
Büyüköztürk, Şener (2002), Sosyal Bi- limler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pagem Yayıncılık
Dupagne, Michel (1999). “Exploring the Characteristics of Potential High DeŞni- tion Television Adopters” The Journal of Media Economics. 12, 1: 35-50
Ergül, Reha Recep (2006) Sayısal Ses. Eskişehir: Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı Yayın No:153
Ferguson, Douglas A., Clark F. Greer, ve Michael E. Reardon. (2007) “Uses and GratiŞcation of MP3 Players by College Students: Are IPods More Popular Than Radio” Journal of Radio Studies. 14 ,2:102-121
Geray, Haluk. (2003) İletişim ve Tekno- loji. Ankara:Ütopya Yayınları
İspir, Burçin.(2008) “Bilgi Çağında Diji- talleşme ve Yeni Teknolojiye Uyum: Tür- kiye Dijital Televizyon Yayıncılığı Örneği” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü İletişim Anabilim dalı Yayınlanmamış Doktora Tezi
Korgaonkar, Pradeep K. ve Lori D. Wolin (1999). “A Multivariate Analysis of Web Usage” Journal of Advertising Research. 39,2 : 53-68.
Lee Barbara ve Robert S. Lee (1995). “How and Why People Watch TV:Impli- cations for the Future of Interactive Tel- evision” Journal of Advertising Research. 35,6: 9-18,
Li, Xigen ve Lilly Zeng (2009) “Techno- logy Attributes,Perceived Value of Infor- mation, and Social Utility as Predictors of Podcast Adoption and Use” 59th Annual Conference of the International Commu- nication Chicago:May 22
Lin, Carolyn A (1996). “Looking Back: The Contribution of Blumler and Katz’s Uses of Mass Communication to Com- munication Research”. Journal of Broad- casting and Electronic Media. 40, 4: 574-581,.