Günümüz siyasetine bakıldığında, partiler arasındaki ideolojik farklılıkların
giderek önemsizleştiği hatta ortadan kalktığı görülürken, politik rekabette
ön plana çıkan ve belirleyici olan değerin lider ve lider imajı olduğu dikkat
çekmektedir. Lider imajının en etkili sunulduğu ortamlardan biri siyasal reklamlardır.
Fotoğrafın gerçeği yansıttığı algısı nedeniyle, lider fotoğraflarının
yoğun şekilde kullanıldığı siyasal reklamcılık uygulamaları, lider imajı yaratmada
her geçen gün daha önemli olmaktadır.
Lider imajı oluşturmada fotoğraf konusunun ele alındığı bu çalışmanın
amacı, Türkiye’de yoğun bir şekilde kullanılan yazılı medya reklamlarında
yer alan lider fotoğraflarının imaj oluşturmadaki işlevini analiz etmektir. Çalışmanın,
görsel unsurların kitleler nezdinde liderlerle ilgili nasıl bir algıyı harekete
geçirdiğini ortaya koyması açısından önemli olduğu düşünülmektedir.
Çalışma kapsamında, 2011 genel seçimleri örneğinde iktidar, ana muhalefet
ve muhalefet partilerinin yazılı medyada yer alan siyasal reklamlarında kullandıkları
lider fotoğrafları üzerine göstergebilimsel bir inceleme yapılmıştır.
Çalışmanın sonuçlarına göre lider imajlarının oluşturulmasında ve pekiştirilmesinde
fotoğrafın oldukça etkili bir işleve sahip olduğu görülmüştür. Ak Parti’nin
fotoğrafın bu işlevinden verimli bir şekilde yararlandığı, ancak MHP ve
özellikle CHP’nin fotoğrafın bu işlevini yeterince değerlendiremediği söylenebilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2015 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 8 |