Gelişen iletişim teknolojileriyle birlikte özellikle bilgisayar ve internetin,
hızlı bir şekilde hayatımızın her alanına sirayet ettiği görülmektedir. İletişim
teknolojilerindeki bu hızlı gelişme sadece teknolojik alanı değil, çok daha kapsayıcı
bir biçimde kültürel alanı da etkilemeye başlamış ve insanoğlunu yeni
bir kültürel aşamaya taşımıştır. Bununla birlikte yeni medya, internet, sosyal
medya, sosyal ağlar, sanal dünya, dijital hayat vs gibi pek çok kavramda gündelik
hayatta en fazla kullanılan kavramlar arasına girmiş ve bu yeni kültürel
ortamın öncül kavramları haline gelmiştir. Genel anlamda dışavurumu kolaylaştıran,
duygu ve düşüncelerin paylaşımına yeni boyutlar kazandıran sosyal
medya, kişinin görünürlüğünü etkileyerek fotoğraf paylaşımının niteliğini ve
niceliğini değiştirmiştir. İnsanların kendilerini çekip yayınladığı selfie fotoğrafları
ise, popüler fotoğraf akımlarından biri olarak fotoğrafın görünümünü
tümüyle değiştirmiş, moda deyimiyle bir fenomen haline gelmiştir. Çalışmada
sosyal medyanın sağladığı olanaklar sayesinde görünür olma çabasına girişen
günümüz insanının fotoğraftan ve özelinde selfie uygulamaları nasıl kullandığı
ve bu süreçte fotoğrafın insan açısından değişen anlam ve boyutları tarama
modeliyle ele alınmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2015 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 8 |