Günümüz iletişim dünyasının uygulamaları yeni teknolojilerin kullanılmasıyla yeniden şekillenmiş
ve diyaloğa dayalı iletişim ön plana çıkmıştır. Gerek şirketler gerekse kar amacı gütmeyen kuruluşlar,
hedef kitleleriyle karşılıklı anlayışa ve ilişkiye dayanan sağlıklı bir iletişim kurmak için internetin
sağladığı faydalardan yararlanmaları gerektiğinin farkına varmışlardır. Kurum ve kuruluşların ihtiyacı
olan diyalojik iletişimi gerçekleştirme fırsatı veren araçlardan biri de web siteleridir. Bu çalışmanın
amacı, Türkiye’nin en kalabalık 10 ilinin belediyelerinin web sitelerini, diyalogsal iletişim açısından
nasıl kullandığını incelemektir. Kent ve Taylor’ın (1998) geliştirdiği ve web sitelerinin diyalojik iletişime
göre analizini sağlayan diyalojik iletişim kriterleri, ve bu kriterlerin aktivist örgütlerin web site
analizleri üzerine gerçekleştirdikleri çalışmadaki analiz yöntemi bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır.
Diyalojik iletişim kriterleri açısından değerlendirildiğinde, “ziyaretçileri sitede tutma” kriterinin
tüm belediyelerin web sitelerinde var olduğu tespit edilmiştir. Belediyelerin web sitelerini diyalojik
iletişim aracı olarak daha etkin kullanılabilmesinde ve hedef kitle ile ilişkinin inşasında bu kriterlerden
eksik olanları tamamlanmaları gerekliliği ortaya konmuştur.
Diyalojik İletişim Belediye İlişki İnşası Halkla İlişkiler Web Siteleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 10 |