Çalışmada, İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından yapılan “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi
Kuruluşu” anketi kapsamında, web sitesinde yayınladıkları 2015 listesi esas alınmıştır. Örneklem,
liste kapsamında yer alan Kocaeli’ndeki 84 sanayi kuruluşu arasından il çapında en yüksek vergi veren
kuruluşların faaliyet gösterdiği ilçeleri içerir şekilde tasarlanmıştır. Çalışmada sadece Kocaeli’nin
örneklem olarak alınması bir kısıt olarak düşünülebilir. Örneklemin ilk iki sırasında yer alan
kurumların, Türkiye sıralamasında da birinci ve ikinci konuma sahip olmaları araştırmada elde edilen
verileri dikkat çekici kılmaktadır. Sanayi kuruluşların yürüttüğü sosyal sorumluluk faaliyetlerinin,
hedef kitlede nasıl algılandığını ölçümlemek kapsamında, hedef kitleler arasından örneklem olarak adı
geçen beş kuruluşun bağlı bulunduğu Gebze, Gölcük, Körfez ilçeleri ile ticari hayatın merkezi olması
nedeniyle İzmit’teki işyeri sahipleri seçilmiştir.
Bu çalışmaya dair veriler niceliksel bir araştırma tekniği olan anket formu ile elde edilmiştir.
Çalışma sonucunda işyeri sahiplerinin bu faaliyetlerden ne derece haberdar olduğu, bu çalışmaları
nasıl algıladığı ve çalışmalara ne kadar güvendiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Ankete katılan işyeri
sahiplerinin kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı ve kapsamı konusunda “farkındalık” oranlarının
düşük olduğu sonucuna varılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 11 |