Geleneksel medya yayıncılığı belli program içeriklerine ve kapsamlarına sahiptir. Bu sınırlılık ise
beraberinde pasif ve edilgen izleyici yapısını getirmiştir. Bu çalışmada öncelikle izleyicinin yeni
medya ortamları ile geçirdiği değişim ve dönüşüme yönelik bir çerçeve çizilmektedir. Daha sonra ise
izleyici katılımı ile gerçekleşen interaktif radyo programcılığında izler kitlenin programlara nasıl dâhil
olduğu anlatılmaktadır. İnsanın doğasında yer alan gözetleme ve gözetlenme pratikleri çerçevesinde
sosyal medya ağları ile katılımın nasıl sağlandığı irdelenmektedir. Bu bağlamda çalışmada İzlenecek
Bi’ Şey Değil isimli radyo programı izler kitle katılımının üst seviyede seyrettiği program olması
açısından içerik analizi yöntemiyle çözümlenmektedir.
Yeni Medya Ortamları Yeni İzleyici Radyo Programlarında İnteraktiflik Gözetleme Gözetlenme
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 11 |