Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HASTANELERDE WEB SİTELERİN HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK KULLANIMI: DOĞU VE GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ'NDEKİ ÖZEL HASTANELER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2017, Sayı: 14, 261 - 278, 12.12.2017

Öz

İnternet teknolojisinin gelişimi
her alanda olduğu gibi sağlık hizmetleri sektörünün gelişimi üzerinde de önemli
etkileri bulunmaktadır. Hastanelerin oluşturdukları kurumsal web siteleri,
hedef kitlelerine tanıtımlarını yapmaları açısından büyük avantajlar
sağlamaktadır.



Bu çalışmada özel hastanelerin web
sitelerinden nasıl yararlandıklarını ortaya koymak ve web sitelerini halkla
ilişkiler bakımından kullanım özelliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda özel hastanelere ait web sitelerinde kurumsal kimlikler,
faaliyetler, anlık kullanıcı bilgileri, iletişim çalışmaları ve medya ile
ilişkiler gibi birtakım özellikler analiz edilmiştir.



Çalışmada Türkiye’nin Doğu Anadolu
ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan büyük şehirlerde mevcut özel hastanelerin
web sayfaları halkla ilişkiler bağlamında ele alınmıştır. Bu kapsamda
Diyarbakır, Erzurum, Gaziantep, Malatya, Mardin, Şanlıurfa ve Van illerindeki
37 özel hastanenin web sayfaları
içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir ve elde edilen veriler
ışığında değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırmada bazı özel hastanelerin web
sitelerini halkla ilişkiler bağlamında etkin bir şekilde kullandığı bazılarının
ise yeteri kadar etkin kullanmadığı sonucuna ulaşılmıştır.  

Kaynakça

  • AKSOY, Necdet (2007). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler ve Teknoloji Kullanımı. http://www.tid.gov.tr/Sayfalar/makale.aspx?mID=254, (Erişim Tarihi: 12.10.2017). ASNA M. Alaeddin (1978). Halkla İlişkiler. Ankara: Türkiye Bankalar Birliği Yayınları. AVCI, Kadriye ve AVŞAR, Zakir (2014). “Sağlık İletişim ve Yeni Medya”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. Sayı:39. 181-190. AYHAN, Bünyamin ve CANÖZ, Kadir (2006). “Hastaların Hastane Tercihinde Etkili Olan Halkla ilişkiler Faaliyetleri” Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu. BAŞOK, Nilay Yurdakul ve COŞKUN, Gül ve ÖKSÜZ, Burcu (2007). “Hastanelerde Halkla İlişkiler: İzmir İli Özel Hastaneler Örneklerinde Halkla İlişkiler Birimlerinin Yapı-İşlev ve Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi. Sayı:2. 31-46. BİLGİN, Nuri (2006). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi. Ankara: Siyasal Kitabevi. ÇÖKLÜ Y. Ece (2002). Sağlık Sektöründe İnteraktif Bir Pazarlama Yaklaşımı: Sağlık İletişimi ve Florence Nightingale Hastanesi Örneği. Selçuk İletişim, Sayı:2. 48-55 DEMİRCİ, Süleyman ve KÖSELİ, Mutlu (2014). “İkincil Veri ve İçerik Analizi”, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. (Ed. Kaan Böke). İstanbul: Alfa Yayınları. 321-362. ERDOĞAN, Raşide (2015). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: Hastane Tercihinde Halkla İlişkilerin Rolü Üzerine Bir Saha Araştırması. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya. GEÇİKLİ, Fatma (2008). Halkla ilişkiler ve İletişim. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. GÜÇDEMİR, Yeşim (2017). Sosyal Medya-Halkla ilişkiler-Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları. İŞLER, Didar Büyüker ÇİFTÇİ, Münire ve YARENGÜMELİOĞLU, Derya (2013). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak: Sosyal Medyanın Kullanımı ve Yeni Stratejiler”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Sayı:1. 174-186 KALYON, N.Yeşim (2012). Halkla İlişkiler ve İletişim. Ankara: Siyasal Kitabevi. KARAHİSAR, Tüba (2013). “Sosyal Medya, Web Siteleri ve E-Sağlık”, Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya. (Ed. Mihalis Kuyucu ve Tüba Karahisar). İstanbul: Zinde Yayınları. 198-212. KAZANCI, Metin (1996). Halkla İlişkiler. Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları. KAYA, Emin ve KEKLİK, Belma (2015). “Sosyal Medyanın Sağlık İletişimindeki Yeri”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Sayı:2. 25-39. MENDİ, Başak (2015). “Sağlık İletişiminde Sosyal Medyanın Kullanımı: Dünyadaki ve Türkiye’deki Uygulamalar”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi. Sayı:44. 275-290. OKAY, Ayla (2012). Sağlık İletişimi. İstanbul: Der Yayınları. OKAY, Ayla ve GÜÇDEMİR, Yeşim (2011). “Halkla İlişkilerde İnternet Uygulamaları: Bugüne ve Geleceğe Dair Bakış”, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler. (Ed. Metin Işık ve Mustafa Akdağ). Konya: Eğitim Kitabevi. 161-176. OKAY, A. ve OKAY, A. (2015). Halkla İlişkiler: Kavram Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları. OKAY, Ayla ve OKAY, Aydemir (2016). “İletişimin Gücü: Kurumsaldan Küresele Halkla İlişkiler”, Sağlık İletişimi, Sponsorluk ve Halkla İlişkiler: Etkili Bir Üçgen mi?(Ed. Filiz Balta Peltekoğlu). İstanbul: Beta Yayıncılık. 229-369 ÖZSARI, Haluk. HOŞGÖR, Haydar ve HOŞGÖR, Derya Gündüz (2016). “Hastane Web Site Performanslarının Halkla İlişkiler ve Tanıtım Açısından İncelenmesi: Türkiye, Hindistan ve İrlanda Örnekleri”, ACU Sağlık Bil Dergisi. Sayı:4. 209-217. ÖZTÜRK Mesude Canan ve AYMAN Mine (2007). “Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi. Sayı: 4. 57-66. ÖZTÜRK Mesude Canan (2009). “İnternetin Sunduğu Halkla ilişkiler Uygulamaları”, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, (Ed. Metin ışık ve Mustafa Akdağ). Ankara: Eğitim Akademi Yayınları. 251-268. YILMAZ, Elgiz (2011). “Yeni Medya Ve Halkla İlişkiler: Hedef Kitleye Ağ Üzerinden Erişmek”, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler. (Ed. Metin ışık ve Mustafa Akdağ). Konya: Eğitim Kitabevi. 137-148. SABUNCUOĞLU, Zeyyat (2013). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara: Alfa Aktüel Yayınları. TANERİ, İdil (2014). Yeni Direniş ve İletişim Biçimlerinde Sosyal Medyanın Rolü: Gezi Parkı Direniş Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir. TOSYALI, Hikmet ve SÜTÇÜ, Cem Sefa (2016). “Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımının Bireyler Üzerindeki Etkileri, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi” Sayı:2. 3-22. YALÇINDAĞ, Selçuk. (1996). Belediyelerimiz ve Halkla ilişkileri. Ankara: TODAİE Masa Üstü Yayıncılık. YATKIN, Ahmet ve YATKIN Ümmühan Nazan (2006). Halkla İlişkiler ve İletişim. Ankara: Nobel Yayıncılık. YILMAZ, Elgiz (2011). “Yeni Medya Ve Halkla İlişkiler: Hedef Kitleye Ağ Üzerinden Erişmek”, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler. (Ed. Metin ışık ve Mustafa Akdağ). Konya: Eğitim Kitabevi. 137-148). http://www.letoonhospital.com.tr/hastahaklari/halklailiskiler, (Erişim Tarihi:05.10.2017). https://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2017-western-asia?qid=491cb03f-8f82-43e1-b7cb-5ebd07aef1f8&v=&b=&from_search=4 (Erişim Tarihi: 24.10.2017).
Yıl 2017, Sayı: 14, 261 - 278, 12.12.2017

Öz

Kaynakça

  • AKSOY, Necdet (2007). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler ve Teknoloji Kullanımı. http://www.tid.gov.tr/Sayfalar/makale.aspx?mID=254, (Erişim Tarihi: 12.10.2017). ASNA M. Alaeddin (1978). Halkla İlişkiler. Ankara: Türkiye Bankalar Birliği Yayınları. AVCI, Kadriye ve AVŞAR, Zakir (2014). “Sağlık İletişim ve Yeni Medya”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. Sayı:39. 181-190. AYHAN, Bünyamin ve CANÖZ, Kadir (2006). “Hastaların Hastane Tercihinde Etkili Olan Halkla ilişkiler Faaliyetleri” Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu. BAŞOK, Nilay Yurdakul ve COŞKUN, Gül ve ÖKSÜZ, Burcu (2007). “Hastanelerde Halkla İlişkiler: İzmir İli Özel Hastaneler Örneklerinde Halkla İlişkiler Birimlerinin Yapı-İşlev ve Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi. Sayı:2. 31-46. BİLGİN, Nuri (2006). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi. Ankara: Siyasal Kitabevi. ÇÖKLÜ Y. Ece (2002). Sağlık Sektöründe İnteraktif Bir Pazarlama Yaklaşımı: Sağlık İletişimi ve Florence Nightingale Hastanesi Örneği. Selçuk İletişim, Sayı:2. 48-55 DEMİRCİ, Süleyman ve KÖSELİ, Mutlu (2014). “İkincil Veri ve İçerik Analizi”, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. (Ed. Kaan Böke). İstanbul: Alfa Yayınları. 321-362. ERDOĞAN, Raşide (2015). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: Hastane Tercihinde Halkla İlişkilerin Rolü Üzerine Bir Saha Araştırması. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya. GEÇİKLİ, Fatma (2008). Halkla ilişkiler ve İletişim. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. GÜÇDEMİR, Yeşim (2017). Sosyal Medya-Halkla ilişkiler-Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları. İŞLER, Didar Büyüker ÇİFTÇİ, Münire ve YARENGÜMELİOĞLU, Derya (2013). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak: Sosyal Medyanın Kullanımı ve Yeni Stratejiler”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Sayı:1. 174-186 KALYON, N.Yeşim (2012). Halkla İlişkiler ve İletişim. Ankara: Siyasal Kitabevi. KARAHİSAR, Tüba (2013). “Sosyal Medya, Web Siteleri ve E-Sağlık”, Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya. (Ed. Mihalis Kuyucu ve Tüba Karahisar). İstanbul: Zinde Yayınları. 198-212. KAZANCI, Metin (1996). Halkla İlişkiler. Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları. KAYA, Emin ve KEKLİK, Belma (2015). “Sosyal Medyanın Sağlık İletişimindeki Yeri”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Sayı:2. 25-39. MENDİ, Başak (2015). “Sağlık İletişiminde Sosyal Medyanın Kullanımı: Dünyadaki ve Türkiye’deki Uygulamalar”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi. Sayı:44. 275-290. OKAY, Ayla (2012). Sağlık İletişimi. İstanbul: Der Yayınları. OKAY, Ayla ve GÜÇDEMİR, Yeşim (2011). “Halkla İlişkilerde İnternet Uygulamaları: Bugüne ve Geleceğe Dair Bakış”, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler. (Ed. Metin Işık ve Mustafa Akdağ). Konya: Eğitim Kitabevi. 161-176. OKAY, A. ve OKAY, A. (2015). Halkla İlişkiler: Kavram Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları. OKAY, Ayla ve OKAY, Aydemir (2016). “İletişimin Gücü: Kurumsaldan Küresele Halkla İlişkiler”, Sağlık İletişimi, Sponsorluk ve Halkla İlişkiler: Etkili Bir Üçgen mi?(Ed. Filiz Balta Peltekoğlu). İstanbul: Beta Yayıncılık. 229-369 ÖZSARI, Haluk. HOŞGÖR, Haydar ve HOŞGÖR, Derya Gündüz (2016). “Hastane Web Site Performanslarının Halkla İlişkiler ve Tanıtım Açısından İncelenmesi: Türkiye, Hindistan ve İrlanda Örnekleri”, ACU Sağlık Bil Dergisi. Sayı:4. 209-217. ÖZTÜRK Mesude Canan ve AYMAN Mine (2007). “Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi. Sayı: 4. 57-66. ÖZTÜRK Mesude Canan (2009). “İnternetin Sunduğu Halkla ilişkiler Uygulamaları”, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, (Ed. Metin ışık ve Mustafa Akdağ). Ankara: Eğitim Akademi Yayınları. 251-268. YILMAZ, Elgiz (2011). “Yeni Medya Ve Halkla İlişkiler: Hedef Kitleye Ağ Üzerinden Erişmek”, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler. (Ed. Metin ışık ve Mustafa Akdağ). Konya: Eğitim Kitabevi. 137-148. SABUNCUOĞLU, Zeyyat (2013). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara: Alfa Aktüel Yayınları. TANERİ, İdil (2014). Yeni Direniş ve İletişim Biçimlerinde Sosyal Medyanın Rolü: Gezi Parkı Direniş Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir. TOSYALI, Hikmet ve SÜTÇÜ, Cem Sefa (2016). “Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımının Bireyler Üzerindeki Etkileri, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi” Sayı:2. 3-22. YALÇINDAĞ, Selçuk. (1996). Belediyelerimiz ve Halkla ilişkileri. Ankara: TODAİE Masa Üstü Yayıncılık. YATKIN, Ahmet ve YATKIN Ümmühan Nazan (2006). Halkla İlişkiler ve İletişim. Ankara: Nobel Yayıncılık. YILMAZ, Elgiz (2011). “Yeni Medya Ve Halkla İlişkiler: Hedef Kitleye Ağ Üzerinden Erişmek”, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler. (Ed. Metin ışık ve Mustafa Akdağ). Konya: Eğitim Kitabevi. 137-148). http://www.letoonhospital.com.tr/hastahaklari/halklailiskiler, (Erişim Tarihi:05.10.2017). https://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2017-western-asia?qid=491cb03f-8f82-43e1-b7cb-5ebd07aef1f8&v=&b=&from_search=4 (Erişim Tarihi: 24.10.2017).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meryem Altıntaş

Selver Mertoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 30 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Altıntaş, M., & Mertoğlu, S. (2017). HASTANELERDE WEB SİTELERİN HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK KULLANIMI: DOĞU VE GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ’NDEKİ ÖZEL HASTANELER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Atatürk İletişim Dergisi(14), 261-278.

19179