İnternet teknolojisinin gelişimi
her alanda olduğu gibi sağlık hizmetleri sektörünün gelişimi üzerinde de önemli
etkileri bulunmaktadır. Hastanelerin oluşturdukları kurumsal web siteleri,
hedef kitlelerine tanıtımlarını yapmaları açısından büyük avantajlar
sağlamaktadır.
Bu çalışmada özel hastanelerin web
sitelerinden nasıl yararlandıklarını ortaya koymak ve web sitelerini halkla
ilişkiler bakımından kullanım özelliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda özel hastanelere ait web sitelerinde kurumsal kimlikler,
faaliyetler, anlık kullanıcı bilgileri, iletişim çalışmaları ve medya ile
ilişkiler gibi birtakım özellikler analiz edilmiştir.
Çalışmada Türkiye’nin Doğu Anadolu
ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan büyük şehirlerde mevcut özel hastanelerin
web sayfaları halkla ilişkiler bağlamında ele alınmıştır. Bu kapsamda
Diyarbakır, Erzurum, Gaziantep, Malatya, Mardin, Şanlıurfa ve Van illerindeki 37 özel hastanenin web sayfaları
içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir ve elde edilen veriler
ışığında değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırmada bazı özel hastanelerin web
sitelerini halkla ilişkiler bağlamında etkin bir şekilde kullandığı bazılarının
ise yeteri kadar etkin kullanmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 14 |