Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RİSK BOYUTLARININ GENEL ALGILANAN RİSK ÜZERİNE ETKİSİ: E-TİCARET SİTELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Sayı: 17, 39 - 68, 26.10.2019
https://doi.org/10.32952/atauniiletisim.586109

Öz

Algılanan risk, tüketicilerin ürün veya hizmet
satın alımını belirsizlik olarak algılaması ve finansal, fiziksel, performans, psikolojik,
sosyal, zaman ve mahremiyet boyutlarını içinde barındıran çok boyutlu bir
kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Algılanan risk ile ilgili literatürde çok
farklı amaçlarla gerçekleştirilmiş araştırmalar bulunmaktadır. Bu araştırmada
ise algılanan risk boyutlarının genel algılanan risk üzerindeki etkisi
ölçülecektir. Araştırmanın kapsamını, elektronik ticaret sitelerinden en az bir
kere alışveriş yapmış olan 12-18 yaş arası ve üstü tüketiciler oluşturmaktadır.
Araştırmaya 12-18 yaş aralığındaki cevaplayıcıların dahil edilmesinin nedeni ininal
kart ve parapara vb. kartların yaş sınırının en az 12 olmasıdır.  Verilerin analizinde ortalamalar, standart
sapmalar, frekans dağılımı ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan
bu analizlerin sonucunda algılanan risk boyutlarının (sosyal risk hariç) genel
algılanan risk üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • CESUR, Zafer., Tayfur, Gıyasettin. (2015). “İnternetten Alışveriş Davranışında Algılanan Tüketici Riskleri: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, Electronic Journal of Vocational Colleges.CÖDDÜ, Müzeyyen, Burcu., Çabuk, Serap., ve Tanrıkulu, Ceyda. (2017). İnternetten Alışverişte Tüketiciler Tarafından Algılanan Riskin Etkileri ve Cinsiyet Farklılıkları Açısından İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 10 Sayı: 52 ss: 983-994.DEMİR, Mehmet. Özer. (2011). Risk Algısının Marka Sadakatine Etkisi: Cep Telefonları Kategorisinde Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi. 11(2), 267-276
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümit Çakar 0000-0001-9149-9641

Polat Can Bu kişi benim 0000-0002-5417-970X

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 3 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Çakar, Ü., & Can, P. (2019). RİSK BOYUTLARININ GENEL ALGILANAN RİSK ÜZERİNE ETKİSİ: E-TİCARET SİTELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Atatürk İletişim Dergisi(17), 39-68. https://doi.org/10.32952/atauniiletisim.586109

19179