Hızla ilerleyen teknoloji ile birlikte daha etkin öğrenme ve öğretim için yeni fırsatlar oluşmuştur. Buna
bağlı olarak internet ve diğer iletişim teknolojilerinin kullanımı özellikle zaman ve mekân kısıtı olan
kişilere ulaşmayı ve eğitimin etkililiğinin artmasını sağlamaktadır. Küreselleşmenin boyutlarından
biri olan eğitim alanında hızla gelişen teknoloji dünyası, teknoloji ve bilgiye erişimde yaşanan artış,
teknoloji ve bilginin ulusal sınırların ötesine geçebilir hale gelmesinde oldukça önemlidir. Bu
kapsamdan yola çıkılarak araştırmada, İstanbul Üniversitesi’nin bünyesinde 2011 yılından itibaren
faaliyet göstermeye başlayan İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (AUZEF)
çalışanlarının öğrencilerle iletişiminde sosyal medyanın etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunun oluşturulması için “amaçlı örnekleme” metodlarından “maksimum
çeşitlilik ve ölçüt örnekleme” yöntemi uygulanmıştır. Bu bağlamda, araştırmanın çalışma grubu
gönüllülük esasına göre belirlenmiş; İstanbul Üniversitesi AUZEF’de farkı görevlerde çalışan, 50
görevli kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın amacına yönelik olarak belirlenen yarı yapılandırılmış açık
uçlu görüşme sorularına verilen cevapların analizinde, kişisel sosyal medya hesaplarında yaptıkları
paylaşımlar 3 hafta boyunca incelenerek nitel araştırma metodlarından içerik analiz metodu
uygulanmıştır. Elde edilen sonuçların, ilgili literatürde açık ve uzaktan eğitim fakülteleri ve İstanbul
Üniversitesi AUZEF ile ilgili benzer çalışma yapılmamış olması, araştırmanın gelecek araştırmalara
kaynak oluşturması açısından önemli olduğu düşünülmektedir.
Açık ve Uzaktan Eğitim Sosyal Medya Etkileşim Mobil Uygulama İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (AUZEF)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 18 |