Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ PERSONELİNİN ÖĞRENCİLERLE İLETİŞİMDE SOSYAL MEDYA ETKİLEŞİMİNE BAKIŞI: İÜ AUZEF ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Sayı: 18, 25 - 56, 30.10.2019
https://doi.org/10.32952/atauniiletisim.648877

Öz

Hızla ilerleyen teknoloji ile birlikte daha etkin öğrenme ve öğretim için yeni fırsatlar oluşmuştur. Buna
bağlı olarak internet ve diğer iletişim teknolojilerinin kullanımı özellikle zaman ve mekân kısıtı olan
kişilere ulaşmayı ve eğitimin etkililiğinin artmasını sağlamaktadır. Küreselleşmenin boyutlarından
biri olan eğitim alanında hızla gelişen teknoloji dünyası, teknoloji ve bilgiye erişimde yaşanan artış,
teknoloji ve bilginin ulusal sınırların ötesine geçebilir hale gelmesinde oldukça önemlidir. Bu
kapsamdan yola çıkılarak araştırmada, İstanbul Üniversitesi’nin bünyesinde 2011 yılından itibaren
faaliyet göstermeye başlayan İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (AUZEF)
çalışanlarının öğrencilerle iletişiminde sosyal medyanın etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunun oluşturulması için “amaçlı örnekleme” metodlarından “maksimum
çeşitlilik ve ölçüt örnekleme” yöntemi uygulanmıştır. Bu bağlamda, araştırmanın çalışma grubu
gönüllülük esasına göre belirlenmiş; İstanbul Üniversitesi AUZEF’de farkı görevlerde çalışan, 50
görevli kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın amacına yönelik olarak belirlenen yarı yapılandırılmış açık
uçlu görüşme sorularına verilen cevapların analizinde, kişisel sosyal medya hesaplarında yaptıkları
paylaşımlar 3 hafta boyunca incelenerek nitel araştırma metodlarından içerik analiz metodu
uygulanmıştır. Elde edilen sonuçların, ilgili literatürde açık ve uzaktan eğitim fakülteleri ve İstanbul
Üniversitesi AUZEF ile ilgili benzer çalışma yapılmamış olması, araştırmanın gelecek araştırmalara
kaynak oluşturması açısından önemli olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Bickart, B., Schindler, R. M. “Internet Forums as Influential Sources of Consumer Information.” Journal of Interactive Marketing. (2001) 15(3), 31-40.Dellarocas, C. “Strategic Manipulation of Internet Opinion Forums: Implications for Consumers and Firms”. (2006). Management Science. 52(10), 1577-1593.Demiray, U. “Lesson Learned From Reviewed Literature on Marketing for Distance Education.” The Challenges For Marketing Distance Education in Online Environment. (2009). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1904.Eickhoff, C., Wen Li, ve Aıjen P. de Vries. “Exploiting User Comments for Audio-Visual Content Indexing and Retrieval.” 35th European Conference on IR Research, ECİR 2013, Moscow, Russia, March 24-27, bildirileri içinde (2013), (7814, 38-49). Berlin, Almanya: Springer.Erbaşlar, G. Sosyal Medyada Mısınız, Asosyal Medyada Mısınız?. (2013). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Ertuğ, C. “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Eğitimlerini Değerlendirmeleri”, 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, (2004), Ankara.Günay, D. Yirmibirinci Yüzyılda Üniversite. Değişim Çağında Yükseköğretim. İzmir: Yaşar Üniversitesi Yayını. (2007).Hazar, M. “Sosyal Medya Bağımlılığı: Bir Alan Çalışması.” Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (2011), (32), 151-176.İşman, A. Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. (2005), Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kahraman, M. Sosyal Medya 101 2.0. (2014), İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.Kaplan, A. M., Haenlein, M. “The Early Bird Catches the News: Nine Things You Should Know About Micro-blogging.” Business Horizons. (2011), 54(2), 105-113.Kelly, K. “Out Of Control: The New Biology Of Machines”. (1994), London: Fourth Estate. Kelly, P., Mills, R. “The Ethical Dimensions Of Learner Support”. Open Learning, (2007), 22(2), 149-157.Koçak, N.G. “Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının ve Motivasyonlarının Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi: Eskişehir ’de Bir Uygulama.” (Yayınlanmamış Doktora Tezi). (2012), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Lietsala, K., Sirkkunen, E. “Social Media: Introduction To The Tools And Processes Of Participatory Economy.” Finlandiya: Tampere University Press. (2008).Mangold, W. G., Faulds, D. J. “Social Media: The New Hybrid Element of the Promotion Mix.” Business Horizons. (2009), 52(4), 357-365.Mills, M. B., Huberman, A.M. “Qualitative Data Anlysis”. London: Sage, (1994). Ofcom “Social Networking: A Quantitative and Qualitative Research Report into Attitudes, Behaviours and Use.” (2008).Özata, F.Z. “Sosyal Medya Platformları.” Dijital İletişim ve Yeni Medya (76-98), (2013), Mesude Canan Öztürk (Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset.Özata, Z., Öztaşkın, A. “Pazarlama Dünyası Blogsfer'i Keşfetti: Büyük Bir Değişimin İlk Adımları.” Pazarlama ve İletişim Kültürü. (2005), 4(13), 13-36.Pitta, D. A., Fowler, D. “Internet Community Forums: An Untapped Resource for Consumer Marketers”. Journal of Consumer Marketing. (2005). 22(5), 265-274.Rheingold, H. “A Slice of Life in My Virtual Community”. Global Networks: Computers and International Communication (57-80). (1994). Linda M. Harasim (Ed.). Massachusetts, ABD: MIT Press.Scott, P. R., Jacka, J. M. “Auditing Social Media: A Governance and Risk Guide.” New Jersey, ABD: John Wiley & Sons. (2011). Stoltenkamp, J., Mapuva, J. Integrated Marketing Communications and Their Application to the Open Education Field. USA: Information Science Reference. (2011).Weber, L. “Marketing to the Social Web: How Digital Customer Communities Build Your Business”, (2009), New Jersey, ABD: John Wiley & Sons.Weinberg, T. “The New Community Rules: Marketing on the Social Web.” (2009), ABD: O'Reilly.Yıldırım, A., Şimşek, H. “Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri”. Ankara: Seçkin Yayıncılık. (2018).Zarrella, D. “The Social Media Marketing Book”. Sebastopol, (2009). Kanada: O'Reilly Media, Inc. http://AUZEF.istanbul.edu.tr
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Semiz Türkoğlu 0000-0002-7177-1959

Deniz Funda Özgür Bu kişi benim 0000-0002-7177-1959

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 20 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Semiz Türkoğlu, H., & Özgür, D. F. (2019). AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ PERSONELİNİN ÖĞRENCİLERLE İLETİŞİMDE SOSYAL MEDYA ETKİLEŞİMİNE BAKIŞI: İÜ AUZEF ÖRNEĞİ. Atatürk İletişim Dergisi(18), 25-56. https://doi.org/10.32952/atauniiletisim.648877

19179