Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN VE YARATICILIKLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2016, Sayı: 33, 49 - 65, 31.12.2016

Öz




Bu
çalışmanın amacı, problem çözme becerilerini kazandırmaya yönelik işlenen fen laboratuvarı
ve uygulamaları dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının biliş üstü problem
çözme becerilerine ve yaratıcılıklarına etkisini incelemektir. Araştırmanın
çalışma grubunu Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıfta
öğrenim gören 29 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak
amacıyla, yaratıcılık ölçeği ile Biliş üstü Problem Çözme Stratejileri Ölçeği
kullanılmıştır. Veriler, ilişkili örneklemler (tekrarlı ölçümler) için tek
faktörlü ANOVA ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin yaratıcılık ölçeğine verdiği
cevaplar bilimsel yaratıcılık açısından ele alınarak esneklik, akıcılık ve
orijinallik boyutlarında değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yaratıcılık
ölçeğinden aldıkları ön test ve son test puanları incelendiğinde son test
lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Biliş üstü problem çözme stratejileri ile
yaratıcılıkları arasındaki ilişki incelendiğinde ise ön testte anlamlı bir
ilişki bulunmazken, ara test ve son testte anlamlı bir ilişki bulunmuştur.




Kaynakça

  • Akgunduz, D. (2016). A Research about the Placement of the Top Thousand Students in STEM Fields in Turkey between 2000 and 2014. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(5), 1365-1377.
Yıl 2016, Sayı: 33, 49 - 65, 31.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Akgunduz, D. (2016). A Research about the Placement of the Top Thousand Students in STEM Fields in Turkey between 2000 and 2014. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(5), 1365-1377.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Aktamış Bu kişi benim

Emrah Hiğde

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 4 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Aktamış, H., & Hiğde, E. (2016). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN VE YARATICILIKLARININ İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(33), 49-65.