Bu
çalışmanın amacı, problem çözme becerilerini kazandırmaya yönelik işlenen fen laboratuvarı
ve uygulamaları dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının biliş üstü problem
çözme becerilerine ve yaratıcılıklarına etkisini incelemektir. Araştırmanın
çalışma grubunu Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıfta
öğrenim gören 29 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak
amacıyla, yaratıcılık ölçeği ile Biliş üstü Problem Çözme Stratejileri Ölçeği
kullanılmıştır. Veriler, ilişkili örneklemler (tekrarlı ölçümler) için tek
faktörlü ANOVA ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin yaratıcılık ölçeğine verdiği
cevaplar bilimsel yaratıcılık açısından ele alınarak esneklik, akıcılık ve
orijinallik boyutlarında değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yaratıcılık
ölçeğinden aldıkları ön test ve son test puanları incelendiğinde son test
lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Biliş üstü problem çözme stratejileri ile
yaratıcılıkları arasındaki ilişki incelendiğinde ise ön testte anlamlı bir
ilişki bulunmazken, ara test ve son testte anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Biliş üstü Biliş üstü problem çözme becerisi Problem çözme becerisi Yaratıcılık
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 33 |