21. yy teknoloji çağında insanoğlu eğilime her zamankinden daha fazla
ihtiyaç duymaktadır. Şüphesiz bu ihtiyaç eğitim sistemi içerisinde öğretmenin görev
ve sorumluluklarını da artırmaktadır.
Bu çalışmada Erzurum II Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda görev
yapan öğretmenlerin kaliteli eğitimden beklentilerinin saptanması
amaçlanmaktadır. Öğretmenlerin anlayışlarının çağdaş eğitim anlayışlarıyla ne
ölçüde örtüştüğü tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Erzurum II Milli Eğitim
Müdürlüğüne bağlı değişik okullarda görev yapan öğretmenlere açık uçlu sorular
sorularak bir anket uygulanmış ve bu anket sonucu elde edilen veriler nitel
araştırma yöntemlerinden betimsel analiz ve içerik analiziyle çözümlenmiştir.
Öğretmenler kaliteli eğitimin en önemli unsurunun bilgi üreten ve açık
fikirli gençler yetiştirmek olduğunu vurgulamışlardır. Araştırmamız kaliteli eğitimci
nasıl olmalıdır sorusunu yanıtsız bırakan öğretmenlerin bazı çağdaş yaklaşımlar
sergilediklerini fakat bir sistem anlayışı oluşturamadıkları sonucunu ortaya
çıkarmaktadır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 18 |