BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2008, Sayı: 18, 15 - 25, 03.12.2010

Öz

Bu çalışmada amaç sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumlarını cinsiyet, sınıf düzeyi, tercih sıralaması ve mezun olunan lise türü
açısından incelemektir. Araştırmada Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim
Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ana bilim dalından 345 öğretmen adayı örneklem
grubuna alınmıştır.
Veri toplamak için, Çermik (1997) tarafından geliştirilen 21 olumlu ve 21
olumsuz toplam 42 maddeden oluşan anket kullanılmıştır. Anketteki soruların bir
kısmı 1 ve 2. sınıflar uygulama okullarında yer almadıklarından dolayı 2 farklı
analiz uygulamasına gidilmiştir. Birinci analiz aşamasında sadece 3 ve 4. sınıfların
yer aldığı toplam l (3 ve 4. sınıfların anket sorularına verdikleri cevapların
toplamı), ikinci olarak da 1, 2, 3, ve 4 sınıfların yer aldığı toplam 2 (1, 2, 3, 4
sınıfların tümünün anket sorularına verdikleri cevapların toplamı) şeklinde ifade
edilmiştir. Anket öğrenci grubuna uygulanarak testin güvenirlik katsayısı sırasıyla
toplam 1 için 0,75 ve toplam 2 için 0,78 (Cronbach Alfa) olarak bulunmuştur.
Verilerin analizinde t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçta,
öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğim yönelik tutumlarında cinsiyet
açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sınıf düzeyi açısından 4. sınıflar
lehine; tercih sıralamasına göre 1-4 arası tercih yapanlar lehine ve mezun olunan
lise açısından ise öğretmen lisesi mezunları lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.

Yıl 2008, Sayı: 18, 15 - 25, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Durmuş Kılıç Bu kişi benim

Fatma Bektaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Kılıç, D., & Bektaş, F. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 15-25.