Örgütler, günümüz toplumunda, vazgeçilmez kurumlardır. Örgütleri
idare ve sevk etme, kısaca örgütü amaçlarına ulaştırmak için yöneticilere
ihtiyaç duyulmuş, bu durum da beraberinde yönetim biliminin doğmasına
sebep olmuştur. Zamanla eğitim yönetimi; daha alt alanlarda da okul
yönetimi ve sınıf yönetimi alt disiplinleri ortaya çıkmıştır.
Bu araştırma; İlköğretim sınıf öğretmenliği mezunu, aday sınıf
öğretmenlerinin "sınıf yönetimi" alanında kendilerini nasıl algılamakta
olduklarının tespitine yöneliktir. Bunun için Karadeniz Teknik Üniversitesine
bağlı Trabzon-Fatih, Giresun ve Rize Eğitim fakültelerinden mezun olmuş
352 aday sınıf öğretmenine beşli likert ölçeğine uygun anket uygulanmıştır.
Veriler spss programında değerlendirilmiştir.
Aday öğretmenler kendilerini, bu alanda orta düzeyde yeterli
algılamaktadırlar. Rize Eğitim fakültesi mezunları diğer fakülte mezunlarına
göre kendilerini daha başarılı algılamaktadırlar. Bay, bayan ve diğer kişisel
özellikler bakımından önemli bir manidar farklılık bulunmamaktadır.
Fakültelerde yönetim bilimi alanında daha İyi eğitim verilmelidir.
Uygulamaya ağırlık kazandırılmalıdır. Uzman öğretim elemanına ihtiyaç
duyulmaktadır.
Sınıf Yönetimi Sınıf Öğretmeni Aday Algılama Eğitim Fakültesi
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 11 |