Geleneksel eğitim anlayışı, bilgi toplumunun ihtiyaçlarını
karşılayamamaktadır. Bilgi çağı insanının yetiştirilmesinde yeni bir
yaklaşıma ihtiyaç vardır. İnsanların duygusal zekalarının geliştirilmesi, pek
çok sorunu çözebilir görünmektedir. Literatüre dayalı olarak yürütülen bu
araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde duygusal zeka
kavramı, duygusal zeka yeterlilikleri ve duygusal zeka modelleri sistematik
olarak tanımlanmaktadır. İkinci bölümde duygusal zekanın eğitimdeki rolü
tartışılmaktadır. Üçüncü bölümde sonuç ve önerilere yer verilmektedir.
duygusal zeka eğitim duygusal zeka yeterlilikleri duygusal zeka modelleri
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 11 |