Bu çalışmada sınıf öğretmenliği, ilköğretim matematik ve fen bilgisi
öğretmen adaylarının bazı değişkenlere göre matematiğe yönelik tutumları
araştırılmıştır. Araştırmaya İlköğretim Bölümünün Matematik, Fen Bilgisi
ve Sınıf Öğretmenliği ana bilim dallarında Öğrenim gören (120 kız 144
erkek) toplam 264 öğrenci katılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen
veriler SPSS bilgisayar programı kullanılarak, cinsiyet, bölüm, sınıf mezun
olduğu lise türü, bölüm tercih sırası, lise mezuniyet derecesi, annenin ve
babanın eğitim durumu değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Genel olarak
bakıldığında gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
bulunamamıştır. Son olarak bu çalışmada öğrencilerin matematiğe yönelik
olumlu tutum geliştirmede öğretmenlere faydalı olacağı düşünülen bazı
önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 11 |