BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2005, Sayı: 11, 520 - 536, 04.12.2010

Öz

Bu çalışmada sınıf öğretmenliği, ilköğretim matematik ve fen bilgisi
öğretmen adaylarının bazı değişkenlere göre matematiğe yönelik tutumları
araştırılmıştır. Araştırmaya İlköğretim Bölümünün Matematik, Fen Bilgisi
ve Sınıf Öğretmenliği ana bilim dallarında Öğrenim gören (120 kız 144
erkek) toplam 264 öğrenci katılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen
veriler SPSS bilgisayar programı kullanılarak, cinsiyet, bölüm, sınıf mezun
olduğu lise türü, bölüm tercih sırası, lise mezuniyet derecesi, annenin ve
babanın eğitim durumu değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Genel olarak
bakıldığında gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
bulunamamıştır. Son olarak bu çalışmada öğrencilerin matematiğe yönelik
olumlu tutum geliştirmede öğretmenlere faydalı olacağı düşünülen bazı
önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aiken. Lewis, R. (1970). Attitudes towards mathematics. Review of Educational Researh, Vol. 40. No. 4.
  • Aiken. Lewis, R (1974). Two s~ales of attitude toward mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 5.67-71.
  • Akgün. Levent (2002) Matematiğe Karşı Olumlu Tutum Geliştinne Faktörleri, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Erzurum
  • Baykul. Yaşar. (1990). Matematikle ilgili Düşünceler Anketİ. ÖSYM Yayınları, Ankara
  • BaykuL. Yaşar. (1999). İlköğretim Matematik Öğretimi. Anı Yayıncılık, s. 19, Ankara
  • Brown. C. A: Baird, J. (ı 993)lnside the teacher: Knowledge, beliefs, and attitudes in Research ideas in the classroom High school mathematics. Macmillan: New York.
  • Dijkstra. Sanne, 1998. Thc Many Yariables That Influence Classroom Teaching. Issues in Education. 4( i), i 05-1 LO.
  • Doğan. Mustafa. 1999. İlköğretim Aday Öğrctmenlerinin Matematiğe Karşı Olan Tutumlarındaki Değişmeler. Doktora Tezi, Üniversity of Leeds, s.I-5, Leeds.
  • Duru, Adern. (2002). Yan ilindeki Lise Birinci Sınıflarda Cinsiyet Faklılığının Matematik Başarısı Üzerindeki Etkisinin Araştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yan. 75.
  • Ersin, Mefharet., (1981). Eğitimde Psikoloj inin Rolü. Milli Eğitim Basımevi, s.77-80, İstanbul.
  • Rutfell, Moyra; Mason, John and Barbara; Alien (1998). Studying Attitude to Mathematics. Educational Studies in Mathematics, 35, 1-18.
  • Umay, Aysun., 1996. Matematik Eğitimi ve Ölçiilmesi. Hacettepe Ünv. Eğt. Fak. Dergisi, l2. 145- 149.
  • Yalın, Halil İbrahim (2000). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme, Nobel yayın dağıtım, 3. baskı, Ankara
Yıl 2005, Sayı: 11, 520 - 536, 04.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Aiken. Lewis, R. (1970). Attitudes towards mathematics. Review of Educational Researh, Vol. 40. No. 4.
  • Aiken. Lewis, R (1974). Two s~ales of attitude toward mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 5.67-71.
  • Akgün. Levent (2002) Matematiğe Karşı Olumlu Tutum Geliştinne Faktörleri, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Erzurum
  • Baykul. Yaşar. (1990). Matematikle ilgili Düşünceler Anketİ. ÖSYM Yayınları, Ankara
  • BaykuL. Yaşar. (1999). İlköğretim Matematik Öğretimi. Anı Yayıncılık, s. 19, Ankara
  • Brown. C. A: Baird, J. (ı 993)lnside the teacher: Knowledge, beliefs, and attitudes in Research ideas in the classroom High school mathematics. Macmillan: New York.
  • Dijkstra. Sanne, 1998. Thc Many Yariables That Influence Classroom Teaching. Issues in Education. 4( i), i 05-1 LO.
  • Doğan. Mustafa. 1999. İlköğretim Aday Öğrctmenlerinin Matematiğe Karşı Olan Tutumlarındaki Değişmeler. Doktora Tezi, Üniversity of Leeds, s.I-5, Leeds.
  • Duru, Adern. (2002). Yan ilindeki Lise Birinci Sınıflarda Cinsiyet Faklılığının Matematik Başarısı Üzerindeki Etkisinin Araştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yan. 75.
  • Ersin, Mefharet., (1981). Eğitimde Psikoloj inin Rolü. Milli Eğitim Basımevi, s.77-80, İstanbul.
  • Rutfell, Moyra; Mason, John and Barbara; Alien (1998). Studying Attitude to Mathematics. Educational Studies in Mathematics, 35, 1-18.
  • Umay, Aysun., 1996. Matematik Eğitimi ve Ölçiilmesi. Hacettepe Ünv. Eğt. Fak. Dergisi, l2. 145- 149.
  • Yalın, Halil İbrahim (2000). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme, Nobel yayın dağıtım, 3. baskı, Ankara
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Duru Bu kişi benim

Levent Akgün Bu kişi benim

M. Emin Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Duru, A., Akgün, L., & Özdemir, M. E. (2010). İLKÖĞRETİM ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(11), 520-536.