BibTex RIS Kaynak Göster

DENETÇİ GÖZÜYLE YÖNETİCİ YETERLİKLERİ: İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Sayı: 13, 175 - 189, 04.12.2010

Öz

Bakanlığın belirlemiş olduğu ilköğretim okul yöneticiliği görev tanımları ve alan
yazındaki okul yöneticiliği görev yeterliklerinin okul yöneticileri tarafından ne derece
taşındığını belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada, ankete dayalı betimsel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın ömeklemini 2004-2005 öğretim yılında Elazığ, Malatya,
Adıyaman ve Bingöl illerinde görev yapan 128 ilköğretim denetçisi oluşturmaktadır. Anket
yoluyla elde edilen veriler, varyans analizi ve t testi yöntemleri kullanılarak analiz edilip
yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; ilköğretim okul yöneticilerinin genel olarak
yöneticilik özelliklerini yansıttıkları, bunun yanında modem liderlik davranışlarının
birçoğunu yansıtmadıkları sonucu elde edilmiştir. Bu bağlamda okul yöneticilerinin
yetersiz oldukları alanlar dikkatle irdelenerek, hizmet içi eğitim programlarıyla gelişimsel
ihtiyaçları karşılanmalıdır.

Yıl 2006, Sayı: 13, 175 - 189, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Karakuş Bu kişi benim

Fatih Töremen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Karakuş, M., & Töremen, F. (2010). DENETÇİ GÖZÜYLE YÖNETİCİ YETERLİKLERİ: İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 175-189.