Bu araştırmada öğrencilerin öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri ile öğrencilerin
cinsiyet, yaş, öğrenim şekli, akademik başarı durumu, anne ve babanın öğrenim durumu
arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, İlköğretim okulları ile Yatılı
Bölge Okullarının 6. ve 8. sınıfında okuyan 150 kız ve 339 erkek olmak üzere toplam 489
öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada aşağıdaki bulgular elde edilmiştir:
1. Erkek öğrencilerin öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri kız öğrencilerinkinden daha yüksektir.
2. Öğrencilerin öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri yaşlarına göre anlamlı bir fark
göstermemektedir.
3. Yatılı okuyan öğrencilerin öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri, gündüzlü okuyan
öğrencilerinkinden daha yüksektir.
4. Akademik başarı durumu "zayıf ve orta" olan öğrencilerin öğrenilmiş çaresizlik
düzeyleri, akademik başarı durumu "iyi ve çok iyi" olan öğrencilerden daha yüksektir.
5. Ana ve babalarının öğrenim düzeyi düşük olan öğrencilerin öğrenilmiş çaresizlik
düzeyleri, öğrenim düzeyi yüksek olanlardan daha yüksektir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |