BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF İÇİ İLETİŞİMDE ÖĞRETMENİN ROLÜ

Yıl 2007, Sayı: 16, 1 - 14, 04.12.2010

Öz

Doğuştan iletişim kurma becerisine sahip olan insan, iletişim için gerek sözlü
gerek sözsüz birçok yöntem kullanmıştır. Hangi yöntemle olursa olsun iletişim insan
için kaçınılmazdır. Hiç konuşmayan bir insan bile karşıdaki kişiye sözsüz bir mesaj
vermektedir. Hayatın her alanında kurulan başarılı iletişim, bireyin hem sosyal hem de
psikolojik yönünü olumlu bir şekilde etkiler.
Eğitim de, iletişimin önemli ve gerekli olduğu alanlardan biridir. Günümüzde
eğitim ve öğretim etkinliklerinde hedeflenen başarı, öğretmenin iletişim becerilerinde
ortaya koyacağı başarıya bağlıdır. Öğretmenin mesleği gereği iyi bir iletişimci olması
ve kendini bu konuda geliştirmesi gerekmektedir. Toplum sağlığı ve kişilerin kendini
yetiştirmeleri açısından önemli olan eğitimin daha verimli gerçekleşmesi için
öğretmenin ilk olarak yapması gereken öğrencileriyle iyi bir iletişim kurmasıdır. İyi bir
iletişim öğrenciyi bilgi alış verişine, düşüncelerini paylaşmaya, toplumsallaşmaya ve
olumlu bir kişilik geliştirmeye hazırlar.
Bu çalışmanın amacı öğretmenlik mesleği için önemli olan iletişimde,
öğretmenin dikkat etmesi gereken hususları bir araya toplayıp bir bütün halinde
sunmak, eğitimde iletişimin önemini vurgulamak ve etkili iletişim için çeşitli önerilerde
bulunmaktır.

Yıl 2007, Sayı: 16, 1 - 14, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Osman Engin Bu kişi benim

Solmaz Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Engin, A. O., & Aydın, S. (2010). SINIF İÇİ İLETİŞİMDE ÖĞRETMENİN ROLÜ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(16), 1-14.