Öğrenenlerin öğrenme karşısında çeşitli düzeylerde benimsedikleri davranışlar ve/veya taşıdıkları yargılar onların öğrenme süreçlerine yön veren en önemli etkenlerdir. Bu çalışmamızın amacı yabancı dil öğreniminde öğrenenlerin dört temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma, yazma) ile ilgili tutumlarını cinsiyet, sınıf derecesi, mezun olunan lise türü, anabilim dalı değişkenleri açısından değerlendirmek ve ilgili Anabilim Dalları düzeyinde dilsel davranış farklılıklarını saptamaktır.
Çalışmamızın evrenini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü İngiliz Dili, Fransız Dili ve Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri oluşturmaktadır. Üç Anabilim Dalından 288 öğrenciye literatür taraması sonucu oluşturulan 44 kapalı uçlu sorudan oluşan “Yabancı Dil Öğrencilerinin Dil Becerileri ile İlgili Tutumları” ölçeğinden hareketle bir anket uygulanmıştır. 44 madde için 4’lü likert tipte ölçek kullanılmıştır. Verilerin geçerlilik ve güvenirlilik testleri yapıldıktan sonra bilgisayar ortamında SPSS programı ile analizleri gerçekleştirilmiş ve betimsel bir yaklaşımla yorumlanmıştır. 44 soruluk anket maddelerine yönelik genel güvenirlik katsayısı Cronbach Alfa değeri 0,728 olarak bulunmuştur.
Anabilim Dalları arasında konuşma, dinleme, yazma ve genel toplamda İngilizce lehine bir farklılık görülmektedir. Bu farklılık dil öğrencilerinin pragmatik (faydacı) bir bakış açısı benimsediklerini göstermektedir.
Anahtar sözcükler: Yabancı dil, dilsel beceriler, öğrenme, tutum
The various behaviors adopted by learners or their judgments are the most important factors that shape their learning adventures. The purpose of this study is to evaluate the attitudes of the learners in foreign language learning the foreign language skills (reading, listening, speaking and writing) in terms of the variances like gender, grade level, type of the high school and the departments and determinate the behavioral differences in relevant departments.
The population of the study consists of the students in Atatürk University Kazım Karabekir Faculty of Education, Department of Foreign Languages Education, Department of English Language Teaching, French Language Teaching and German Language Teaching. A survey “Foreign Language Students’ Attitudes Related to Language Skills’ consists of 44 closed-ended questions formed at the end of literature review was applied to 288 students in 3 Departments. 4 likert-type scales was used for 44 items. After testing the validity and reliability of the data the analysis were carried out with the SPSS package program and the results were interpreted in a descriptive approach.
It is seen a difference between the groups in speaking, listening, writing and in total in favor of English. This difference shows that foreign language learners adopt a pragmatic point of view.
Key words: foreign language, language skills, learning, behavior
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 24 |