Son otuz yıldır fen eğitimin amaçlarındaki değişim tüm dünyada fen eğitiminde yeni yaklaşımların meydana gelmesine neden olmuştur. Bu ortaya çıkan çağdaş yaklaşımlardan biride Fen-Teknoloji-Toplum (FTT) yaklaşımıdır. Bu yaklaşımın fen programlarında yer alma amacı, toplumdaki bireyleri fen ve teknolojiye karşı merak, ilgi ve istek uyandırmak, yaratıcılığı geliştirmek, fen ve teknoloji temelli toplumsal ve çevresel problemleri çözme sürecine aktif olarak katılmaları için öğrencilere bilgi, beceri ve etkili nitelikleri kazandırmaktır. 2004 yılında tüm dünyadaki gelişmelere paralele olarak Fen ve Teknoloji öğretim programı Fen, Teknoloji, Toplum (FTT) yaklaşımına dayalı olarak geliştirilmiş ve bu yenilik ‘‘Fen Bilgisi’’ dersinin ‘‘Fen ve Teknoloji’’ dersi olarak değiştirilmesine neden olmuştur.
Fakat FTT ülkemiz için yeni bir kavram olmamasına rağmen bu yaklaşım hakkında yeterli çalışmaların yapılmadığı görülmektedir. Bu makalede Fen-Teknoloji-Toplum yaklaşımın doğası, fen öğretim programlarında ortaya çıkma nedenleri, FTT’nin Türkiye’deki fen öğretim programında yer alma süreci ve sınıf uygulaması tartışılmaktadır.
Anahtar Kelimler: Fen, Teknoloji, Toplum Yaklaşımı, Fen ve Teknoloji Öğretim Programı, Öğretmen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 24 |