Öz
Bu çalışmada dört farklı eğitim program modeli incelenmiştir: Bank Street, High Scope, Montessori, ve Reggio Emilia. Bu modeller okul öncesi ve ilköğretim alanlarında kendilerini kanıtlamış modellerdir. Bu programların hepside uzun bir geçmişi ve de bir çok değişik yerlerde uygulamaları vardır. Bu çalışmada, bu modellerin tarihsel geçmişleri, öğrenmeye ilişkin düşünceleri, araştırma temelleri,öğretmen ve diğer personel gelişimleri ve de okul ile toplum arasındaki ilişkileri karşılaştırılmıştır. Sonra da, Montessori ve High Scope modellerinin Türk eğitim sistemine uygulanabilirliği tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Okul öncesi, okul öncesi eğitimi, eğitim modelleri, öğrenim teorileri, ilköğretim
In this paper, four different curriculum approaches were identified: Bank
Street, High Scope, Montessori and Reggio Emilia. All of these models achieved recognition globally
in the field of early childhood and elementary education. All of them have long and established
histories and have been implemented in multiple settings. For the purposes of this paper, the
following areas of differentiation are considered: historical background, assumptions about
learning, the research basis for the program, role of the teacher and staff development, and
relationship between the school and the society. I will examine the Montessori and the High Scope
approaches’ potential applicability to education in Turkey.
Keywords: Early childhood, early childhood education, education models, learning theories,
elementary education