Öz
Bu araştırmada, okul çalgısı (gitar) dersinde klasik gitar eğitimi alan öğrenci
düşüncelerinin cinsiyet, sınıf ve akademik başarı değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığı
incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü öğrencileri,
örneklemini ise Müzik Eğitimi A.B.D ‘okul çalgısı (gitar)’ dersi alan 2. ve 3.sınıflarda 2008–2009
öğretim yılında öğrenim gören 60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, araştırmacılar
tarafından hazırlanan, beşli likert tipi 30 sorudan oluşan, dereceleme ölçeğiyle toplanmıştır.
Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, ‘t’ testi ve varyans analizi
kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, cinsiyet değişkenine göre ve sınıf değişkenine göre
öğrenciler arasında ders hakkındaki düşünceleri açısından bir farklılık bulunmamıştır. Akademik
başarı değişkenine göre ise, başarılı öğrenciler lehine (p<0.05) anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Müzik eğitimi, klasik gitar eğitimi, okul çalgıları, sanat eğitimi, öğrenci
görüşleri.
In this resarch, it was conducted to examine which student’s opinions, pertaining to lesson take
classic guitar education in musical instrument according to sex, classroom and academic succes. The
sample of this study consist of 60 second and third classroom of musical instrument. The
information about the ability to study was gathered through a questionaire developed by resarchers,
which consists of 30 questions in five of likert type. In the statistical analysis of the data
gathered, “t” test, and analysis of variance were used. Based on this finding, there was not any
statistical difference among female and male students and second and third clasroom too about
opinions. The reason for the succesful students superiority to unsuccesful students was the
positive influence of their clasroom.
Key Words: Musical education, classic guitar education, musical instrument art education, students
opinion