BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel Sanatlardaki Yaratıcılık, Özgünlük ile Okuldaki Akademik Başarı Arasındaki İlişki

Yıl 2011, Sayı: 23, - , 31.03.2013

Öz

ÖZET

Bu çalışmanın amacı, görsel sanatlar dersinde öğretmen müdahalesi olmadan sınıf ortamında bir ders saatinde karakalem ile yapılan soyut eskizlerin özgünlüğü ve yaratıcılığı ile akademik başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma kapsamın da bir devlet okulu olan Atatürk Anadolu Lisesi, 11.sınıflardan 125 öğrenci seçilmiştir. Seçilen öğrencilerin alan tercihleri gözetilmeden, Görsel sanatlar dersinde bir ders saati içinde karakalem eskizler yaptırılmış üç uzman görüşü alınarak bunlardaki yaratıcılık, özgünlük özellikleri birden beşe kadar gruplandırılmıştır. Birinci basamaktaki ve beşinci basamaktaki çalışmaların sahibi öğrencilerin akademik başarıları ile çalışmalarının ilişkisi araştırıldıktan sonra bulgular ve yorumlar ortaya konmuştur.

Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık, akademik başarı, özgünlük, soyut

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Atalay

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 31 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Atalay, M. (2013). Görsel Sanatlardaki Yaratıcılık, Özgünlük ile Okuldaki Akademik Başarı Arasındaki İlişki. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(23).