Sanat eğitiminde bir alt disiplin olan Sanat Eleştirisi, tüm sanat tarihi anlatısı içinde karşılaşılan sanatçıları, sanat yapıtlarını ve dönemlerine ait tarihsel bilgileri okumak açısından önem taşımaktadır. Bu araştırma, halen uygulanmakta olan Disiplin Temelli Sanat Eğitimi programı kapsamında, Eğitim Fakültelerinin Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarında tek dönemlik ders olarak programa koyulan sanat eleştirisi dersinin bir bölümü olan post-yapısal eleştiri için öğretmen adaylarının hazır bulunuşluluk düzeylerinin belirlenmesi amacındadır. Sanat Eleştirisi dersi içeriği, sanat kuramlarına bağlı gelişen tüm eleştirileri ve eleştirmenlerini tanıtmak ve karşılaşılan eserlere ilişkin farklı bakış açıları geliştirebilmek üzere düzenlenmiştir. Bu bağlamda bir sanat eleştirisi yöntemi olan post-yapısal eleştiri öğreniminin, çağdaş sanat yapıtlarıyla karşılaşan öğretmen adayları için, içinde bulunulan dönemi, sanatçıları ve yapıtları anlamak açısından önemlidir. Bu doğrultuda üçlü likert tarama kullanılarak V. yarıyılı okumakta olan öğrencilerin, 1945 sonrası çağdaş sanat hareketleri ve eserlerine ilişkin ilgi, bilgi ve görüşleri çerçevesinde hazır bulunuşlulukları belirlenmiş ve duruma programdaki zamanlama açısından öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Eleştiri, post-yapısal, postmodern, eğitim, disiplin, zamanlama, ders.
Art criticism, a low discipline in art education, is fundamental to analyze the artists known in art history, discover their art works and art historical and artistic features of the eras which they are in. The aim of this paper is to determine availabilities of teacher candidates for teaching post-structural art criticism, a part of art criticism lesson that is offered as one-term course in the Faculties of Education by art educators. The content of art criticism lesson is composed to introduce the critics and criticism on the art theories and to improve new aspects about new art works. In this case, the learning post-structural art criticism, the contemporary art criticism method, is quite important for educator candidates to understand the new works when they come across and to absorb the time/era which they live in. By using three-licert test in this paper, it is aimed to analyze the students at the fifth tern at university, and to determine their knowledge, interest and visions about art events and works in the post 1945 era, and determine their level of availability, and then offer some suggestions about the timing in programming.
Keywords: Criticism, post-structural, postmodern, education, discipline, timing, lesson.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 23 |