BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Sayı: 29, 0 - , 20.01.2015

Öz

The study aims at determining life satisfaction levels of undergraduate students in terms of receiving fine arts training. The sample of the study consists of 559 students studying at Erzincan University in 2011-2012 academic years, and 107 students who study at the division of Music Education at the department of Fine Arts Education in the faculty of Education at the university. The data of the study were collected via a personal information form that is prepared by the researchers, and a life satisfaction scale. As a result of the research, a meaningful difference was identified among the students who received fine arts training and those who did not. It is found that the life satisfaction levels of students who received fine arts training are higher than those who did not. In terms of gender difference, female students have higher levels of life satisfaction than males. As a sub problem, it is also determined that year of study at university does not have any influence on life satisfaction

Kaynakça

  • Akbaba. B. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Görsel Materyallerin Kullanımı. Mustafa Safran (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi (s. 283-316). Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Akdoğan (Mindivanli), “Köy Enstitülerinde Kullanılan Coğrafya Ders Kitaplarında Yer Alan Görsel Öğeler”, Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 283-301.
  • Aksan, D. (2002). Anadilimizin Söz Denizinde, Bilgi Yayınevi, Ankara. Aksoy, Ö. A. (1998). Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü I-II, İnkılap Kitabevi, İstanbul. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Arık, B. (1998). Değişen Toplum Değişen Karikatür Türkiye Gazeteciler, Cemiyeti Yayınları, İstanbul. Artun, E., Ortak Kültür Ürünlerinin Çocuk Edebiyatına Katkıları, http://turkoloji.cu.edu.tr/HALKBILIM/erman_artun_ortak_turk_kulturu_c ocuk_edebiyatina_katkilari.pdf
  • Boztaş, M.(2013).”Sosyal Bilgiler Öğretiminde Hak ve Özgürlüklere Saygı Değeri Etkisi”,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tazi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Olay İncelemesi Yönteminin
  • Demiralp, N. (2007). Coğrafya Eğitiminde Materyaller ve 2005 Coğrafya Dersi Öğretim Programı, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:15, 373-384
  • Demirezen, S. (2011). İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabındaki Görsel Öğelerin Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 1-24.
  • Duruhan, K., İlhan, B. (2004). “Eğitim-Öğretimle İlgili Bazı Atasözü ve Deyimlerimizin Öğrenme-Öğretme Süreci Bakımından İrdelenmesi”. Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 164, 119-125.
  • Erden, M. (Tarihsiz). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayınları, İstanbul.
  • Girmen, P. (2013) Türkçe Eğitiminde Atasözleri ve Değer Eğitimi, Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 117-142.
  • Gündüzalp, S. (2007). Deyimler ve Öyküleri, Zafer Yayınları, İstanbul.
  • Küçükahmet, L.(Ed.). (2004). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, (2. Baskı).
  • MEB ,(2005). Sosyal Bilgiler 4.-5. Sınıf Öğretim Programı Milli Eğitim Bakanlığı MEB, (2005). Sosyal Bilgiler Programı, Web: http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx? islem=1&kno=39 adresinden 29 Aralık 2013’te alınmıştır.
  • Mindivanli, E., Küçük, B. ve Aktaş, E., Sosyal Bilgiler Dersinde Değerlerin Aktarımında Atasözleri ve Deyimlerin Kullanımı, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 93-101.
  • Oy, A. (1991), TDV İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları, İstanbul.
  • Özşahin, E. (2009). Karikatürlerle Coğrafya Öğretimi, Marmara Coğrafya Dergisi, 20, 101-122.
  • Tebliğler Dergisi, Cilt:10, Sayı: 450, s.68-72
  • Türk Dil Kurumu,(1993) Türkçe Sözlük (Genişletilmiş 7. Basım), Ankara
  • Uğurel, I.ve Moralı, S. (2006). Karikatürler ve Matematik Öğretiminde Kullanımı, Milli yayin.meb.gov.tr/dergiler/170/sevgi%20marali.pdf,Veri bilgi: Nisan 2008 Eğitim Bakanlığı Dergisi,
  • Ulusoy, K. ve Gülsüm, K. (2009). Sosyal Bilgiler Dersinde Tarih Ve Coğrafya Konuları İşlenirken Öğretmenlerin Materyal Kullanma Durumları, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10 (2), (s.85-99).
  • Uslu, A. (2004). Karikatür Sanatı ve Karikatür Ürünleri, Denizli Sempozyum Metinleri, 20 Temmuz 2001, http://www.huslu.8k.com/yazil.htm. Veri Bilgi: 2008. www.tdk.gov.tr
  • Yüksel, İ., ve Adıgüzel, A., (2012). Değer Öğretiminde Karikatür Kullanımı: İlköğretim Öğrencilerinin Şefkat ve Merhamet Değer Algılarının Belirlenmesi, International Journalof Social Science, 5(3), 315-325.
  • Yılmaz, M. (2000). Türkçe Atasözlerinde Eğitim Anlayışı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 33 (1), 137-145. http://www.gorselsanatlar.org/archive.php?topic=25428.0 http://sanatkent.com/soz-sanati/siir/siir-yunus-emre/yunus-emre/ http://www.hayatafarklibakis.com/?Syf=26&Syz=123848 http://www.yazsana.net/karikaturler/2013-komik-yeni-yil-karikaturleri- 855.html

SANAT EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2015, Sayı: 29, 0 - , 20.01.2015

Öz

Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin sanat eğitimi alma durumlarına göre yaşam doyum düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma grubunu Erzincan Üniversitesinde 2011-2012 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 559 öğrenci ve Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik bölümüne devam eden 107 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, yazar tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve yaşam doyum ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinde sanat eğitimi alan ve almayan öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunmuş, anlamlı fark sanat eğitimi alan öğrencilerin lehine olmuş yani sanat eğitimi alan öğrencilerin 'yaşam doyum' düzeylerinin almayanlara göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Veriler cinsiyet faktörüne göre göz önüne alındığında kız öğrencilerin yaşam doyum düzeylerinin, erkeklere oranla daha pozitif çıktığı sonucu görülmüştür. Bir alt problem olarak sınıf düzeyinin yaşam doyum üzerinde etkisinin olup olmadığı sorusu ise herhangi bir farklılık olmadığı sonucu ile karşımıza çıkmıştır.

Anahtar Kelimeler: Sanat Eğitimi, Öğrenci, yaşam doyum ölçeği.



The Comparison of Life Satisfaction Levels Of Undergraduate Students Who Either Receive Fine Arts Training or Not

The study aims at determining life satisfaction levels of undergraduate students in terms of receiving fine arts training. The sample of the study consists of 559 students studying at Erzincan University in 2011-2012 academic years, and 107 students who study at the division of Music Education at the department of Fine Arts Education in the faculty of Education at the university. The data of the study were collected via a personal information form that is prepared by the researchers, and a life satisfaction scale. As a result of the research, a meaningful difference was identified among the students who received fine arts training and those who did not. It is found that the life satisfaction levels of students who received fine arts training are higher than those who did not. In terms of gender difference, female students have higher levels of life satisfaction than males. As a sub problem, it is also determined that year of study at university does not have any influence on life satisfaction 

Keywords: Arts education, Student, life Satisfaction Scale.


Kaynakça

  • Akbaba. B. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Görsel Materyallerin Kullanımı. Mustafa Safran (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi (s. 283-316). Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Akdoğan (Mindivanli), “Köy Enstitülerinde Kullanılan Coğrafya Ders Kitaplarında Yer Alan Görsel Öğeler”, Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 283-301.
  • Aksan, D. (2002). Anadilimizin Söz Denizinde, Bilgi Yayınevi, Ankara. Aksoy, Ö. A. (1998). Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü I-II, İnkılap Kitabevi, İstanbul. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Arık, B. (1998). Değişen Toplum Değişen Karikatür Türkiye Gazeteciler, Cemiyeti Yayınları, İstanbul. Artun, E., Ortak Kültür Ürünlerinin Çocuk Edebiyatına Katkıları, http://turkoloji.cu.edu.tr/HALKBILIM/erman_artun_ortak_turk_kulturu_c ocuk_edebiyatina_katkilari.pdf
  • Boztaş, M.(2013).”Sosyal Bilgiler Öğretiminde Hak ve Özgürlüklere Saygı Değeri Etkisi”,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tazi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Olay İncelemesi Yönteminin
  • Demiralp, N. (2007). Coğrafya Eğitiminde Materyaller ve 2005 Coğrafya Dersi Öğretim Programı, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:15, 373-384
  • Demirezen, S. (2011). İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabındaki Görsel Öğelerin Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 1-24.
  • Duruhan, K., İlhan, B. (2004). “Eğitim-Öğretimle İlgili Bazı Atasözü ve Deyimlerimizin Öğrenme-Öğretme Süreci Bakımından İrdelenmesi”. Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 164, 119-125.
  • Erden, M. (Tarihsiz). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayınları, İstanbul.
  • Girmen, P. (2013) Türkçe Eğitiminde Atasözleri ve Değer Eğitimi, Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 117-142.
  • Gündüzalp, S. (2007). Deyimler ve Öyküleri, Zafer Yayınları, İstanbul.
  • Küçükahmet, L.(Ed.). (2004). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, (2. Baskı).
  • MEB ,(2005). Sosyal Bilgiler 4.-5. Sınıf Öğretim Programı Milli Eğitim Bakanlığı MEB, (2005). Sosyal Bilgiler Programı, Web: http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx? islem=1&kno=39 adresinden 29 Aralık 2013’te alınmıştır.
  • Mindivanli, E., Küçük, B. ve Aktaş, E., Sosyal Bilgiler Dersinde Değerlerin Aktarımında Atasözleri ve Deyimlerin Kullanımı, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 93-101.
  • Oy, A. (1991), TDV İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları, İstanbul.
  • Özşahin, E. (2009). Karikatürlerle Coğrafya Öğretimi, Marmara Coğrafya Dergisi, 20, 101-122.
  • Tebliğler Dergisi, Cilt:10, Sayı: 450, s.68-72
  • Türk Dil Kurumu,(1993) Türkçe Sözlük (Genişletilmiş 7. Basım), Ankara
  • Uğurel, I.ve Moralı, S. (2006). Karikatürler ve Matematik Öğretiminde Kullanımı, Milli yayin.meb.gov.tr/dergiler/170/sevgi%20marali.pdf,Veri bilgi: Nisan 2008 Eğitim Bakanlığı Dergisi,
  • Ulusoy, K. ve Gülsüm, K. (2009). Sosyal Bilgiler Dersinde Tarih Ve Coğrafya Konuları İşlenirken Öğretmenlerin Materyal Kullanma Durumları, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10 (2), (s.85-99).
  • Uslu, A. (2004). Karikatür Sanatı ve Karikatür Ürünleri, Denizli Sempozyum Metinleri, 20 Temmuz 2001, http://www.huslu.8k.com/yazil.htm. Veri Bilgi: 2008. www.tdk.gov.tr
  • Yüksel, İ., ve Adıgüzel, A., (2012). Değer Öğretiminde Karikatür Kullanımı: İlköğretim Öğrencilerinin Şefkat ve Merhamet Değer Algılarının Belirlenmesi, International Journalof Social Science, 5(3), 315-325.
  • Yılmaz, M. (2000). Türkçe Atasözlerinde Eğitim Anlayışı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 33 (1), 137-145. http://www.gorselsanatlar.org/archive.php?topic=25428.0 http://sanatkent.com/soz-sanati/siir/siir-yunus-emre/yunus-emre/ http://www.hayatafarklibakis.com/?Syf=26&Syz=123848 http://www.yazsana.net/karikaturler/2013-komik-yeni-yil-karikaturleri- 855.html
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevtap Kanat

Ayşegül Dikkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 2015
Gönderilme Tarihi 20 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Kanat, S., & Dikkaya, A. (2015). SANAT EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(29).