MEB
tarafından 2013 yılında revize edilen Fen Bilimleri Öğretim Programı “araştırma-sorgulamaya dayalı” öğrenme
yaklaşımına göre hazırlanmış ve ders içi uygulamalar 5E modeline göre planlanmıştır. Bu çalışmanın amacı Fen Bilimleri
Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına
dayalı 5E modelini ve aşamalarını anlama düzeylerini belirlemektir. Çalışmada betimsel-tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, MEB’de görev yapan 8
Fen Bilimleri öğretmeni ile devlet üniversitesi son sınıfta okuyan 42 Sınıf
Öğretmeni adayından oluşmaktadır. Çalışmada 5E modeli anlaşılma düzeylerinin
belirlenebilmesi için öğretmen ve öğretmen adaylarından yazılı olarak alınan
ders planları ve etkinlikleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 36
maddeden oluşan “5E Modeline Göre Yapılan
Ders Planı ve Etkinlikleri Rubrik Puanlama Formu” ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler içerik, betimsel ve
kestirimsel analiz yöntemleriyle incelenmiştir. Çalışmanın bulguları
öğretmen ve öğretmen adaylarının 5E modelini anlamalarında, modelin içinde
farklı yöntem ve teknikleri kullanmada sorunları olduğunu göstermektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 34 |