Bu araştırmanın amacı Basamaklı Öğretim Yönteminin(BÖY) 6.sınıf
öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarına etkisini incelemektir.
Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde bir devlet
ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, deney grubunda
36, kontrol-1 grubunda 34 ve kontrol-2 grubunda 37 öğrenci olmak üzere toplam 107
6.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, öntest-sontest eşleştirilmiş
kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda Basamaklı
Öğretim Yöntemi, kontrol-1 ve kontrol-2 gruplarında ise düz anlatım ve soru
cevap yöntemleri ile öğretim yapılmıştır. 4 hafta süren uygulamada
matematik tutum ölçeği öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda BÖY’nin düz anlatım ve soru cevap yöntemlerine
dayalı öğretime kıyasla öğrencilerin tutumları üzerinde olumlu yönde daha etkili
olduğu bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 3 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 34 |