Bu
çalışma, 5. sınıf Fen Bilimleri dersi Maddenin Değişimi ünitesinin eğitsel
oyunlarla desteklenerek işlenmesinin öğrenci başarısı üzerine olan etkisini
incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında bir
devlet okulunda toplam 120 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama altı
hafta sürmüş olup öğretim programına ek olarak deney grubunda üç ayrı oyun
kullanılmıştır. Deney grubunda Fen Bilimleri dersindeki Maddenin
Değişimi ünitesindeki etkinlikler eğitsel oyunlarla desteklenerek verilmiştir.
Veri toplama aracı olarak akademik başarı testi kullanılmıştır. Ayrıca uygulama
sonrasında deney grubundan 20 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Akademik başarı
testi SPSS 16.00 programı ile değerlendirilirken yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanan
veriler betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonrasında verilerin
analizi ile deney ve kontrol gruplarının Fen Bilimleri dersi başarısına yönelik
deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Görüşmeler sonucunda ise
eğitsel oyunlarla desteklenmiş öğretim yönteminin öğrencilerde Fen Bilimleri
dersine yönelik ilgilerinde artış olduğu gözlenmiştir.
fen öğretimi akademik başarı maddenin değişimi eğitsel oyunlar
The purpose of this study was to investigate the effect of a science course
taught by using instructional games on 5th grade pupils’
achievement. The study was conducted in 2016- 2017 school year with 120 pupils.
The study was conducted in the unit of “Change of Matter” 5th grade secondary school science course and instruction
lasted 6 weeks in total. During six weeks, while Change of Matter unit was
taught by instructional games in experimental group. In the study, “Academic
Achievement Test” has been used and data obtained via the instrument were
analysed with SPSS 16.0 program. In the analysis of semi-structured interviews
and descriptive analyzes were made by posting collected data. After the
research, data analysis showed that there was a significant difference in favor
of experimental group for experiment and control groups' achievement of science
class. As a result of the interviews, it was observed that the teaching method
supported by instructional games increased in the pupils' interest in science courses.
science teaching academic achievement instructional games change of matter
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |