Bu çalışmada, evren
olarak kabul edilen ve çalışma grubu (örneklem) olarak seçilen ilköğretim okulu
öğrencilerinin birbirleri ile ilişkili yaşantı, deneyim ve düşünsel yorumlarına
dayalı ve anket maddeleriyle sorgulanan/belirlenen gelişim boyutlu tutum ve
davranışlar açısından sınıf içerisindeki “en…” ler (öğrenciler hakkında “en
şöyle”, “en böyle” olanlar tanımlamaları) ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.
Öğrencilerin diğer öğrenciler nezdinde elde ettikleri bu gelişim özellikleri
çerçevesindeki davranış biçimleri ile okul öğrenme başarıları arasındaki ilişki
değerlendirilerek karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin
“en…” özellikleri ile davranış biçimleri ve öğrenme başarıları arasında bir
korelasyonun olup olmadığı üzerinde durulmuştur. Bu karşılaştırma ve
değerlendirme sonucunda ortaya çıkan durumların nedenleri hakkında daha fazla
sosyal ve psikolojik araştırmaların yapılması gereği vurgulandı.
Öğrencilerin bir
örgün öğretim programına dahil edilmeden önce, kazanmış oldukları davranışların
detayları hakkında bilgi edinilmesinin önemi mevcut program çerçevesindeki
bilgi ve davranışsal becerilerin edinilmesinde temel değişkenlerden olmasından
kaynaklanmaktadır. Uygulanan ve daha farklı boyutlarda geliştirilebilecek olan
bu teknikle öğrencilerin giriş davranışları ve hazır bulunuşluk düzeyleri
hakkında tutarlı ve objektif yorum ve değerlendirmeler yapılabilir. Böylece
elde edilen veriler özellikle rehberlik uzmanlarına ve öğretmenlere önemli
kolaylıklar sağlayacak ve var olan istenmeyen sorunların giderilmesi için
isabetli çalışma ve program geliştirme süreçlerine katkı sağlayacaktır.
Bu çalışmada çalışma
evreni olarak düşünülen ilköğretim okulları 4. Sınıf öğrencileri arasından
seçilen Kars ili içerisindeki Fevzipaşa lköğretim Okulu 4-b ve 4-c sınıfı
öğrencileri örneklem grubu olarak seçilmiştir. Öğrencilerin görüş ve
değerlendirmeleri MEB ARGE ilgili birimi uzmanları tarafından hazırlanan bir
anket kullanılarak alınmıştır. Verilen cevaplar tek tek değerlendirilmiş olup,
olumlu yönde en…” olan öğrencilerin başarıları sınıf ortalamasının üzerinde
olduğu ve olumsuz yönde “en…” olan öğrencilerin ise başarıları, istisnalar
hariç, sınıf ortalamasının altında olduğu gözlenmiştir. Sonuçta sadece
öğrenciden değil, aileden ve çevreden kaynaklanan sebepler üzerinde de
durulmuştur.
Kimdir bu? Sosyal davranış ve başarı Sınıf içi sosyal davranışların arka plânı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |