Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NORMAL (TAM GÜN) EĞİTİME GEÇİŞE İLİŞKİN YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Sayı: 37, 97 - 113, 27.12.2018

Öz

Bu
çalışmanın amacı, ikili (yarım gün) eğitim ile normal (tam gün) eğitim
sistemlerinin olumlu ve olumsuz yanlarının kıyaslanarak, ikili (yarım gün)
eğitimden normal (tam gün) eğitim uygulamasına geçişin ortaya çıkaracağı bazı
problemleri belirlenmesi ve bu problemlerin giderilmesi hususunda ilgililere
veriler oluşturmaktır. Katılımcıların görüşlerine göre yeni sisteme geçişte
bazı sorunlar tespit edilmiştir. Bunların başında sistemin başlaması ile
derslik sayılarının azalması ve buna bağlı olarak da derslik başına düşen
öğrenci sayılarının artması gelmektedir. Bu da ancak yeteri kadar bina ve
dersliğin oluşturulabilmesi ile mümkün olacaktır.

Kaynakça

  • Barnett, W. S., & Pezzino, J. (1987). Cost-effectiveness analysis for state and local decision making: An application to half-day and full-day preschool special education programs. Journal of the Division for Early Childhood, 11(2), 171-179. Büyükboyacı S. (1998). Taşımalı ilköğretim ve sorunları (Çanakkale ili örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale. Camuzcu, S. (2007). Normal ve ikili eğitim yapan ilköğretim okullarında birinci kademe öğrencilerinin okul başarılarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep. Erbilgin D. (2000). Türkiye’de sekiz yıllık kesintisiz zorunlu ilköğretim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Erdogan, İ. (2002). Yeni Bir Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi Sorunlar ve Çözümler. Ankara: Sistem Yayıncılık. Güçlü, H. (2006). Turizm Sektöründe Durumsal Faktörlerin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Kavak, Y., & Ekinci, C. E. (1994). Eğitimin finansmanı sorunu ve maliyetlerin azaltılmasına ilişkin alternatif stratejiler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(10), 65-72. Kocaoluk, S. (1991). İlköğretim Temel Mevzuat. İstanbul: Kocaoluk Yayınevi. Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: A Sourcebook. Beverly Hills: Sage Publications. Özgülük, G. (2006). Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan tam ve yarım günlük eğitim programlarına göre 5–6 yaş grubu çocukların sosyal ve duygusal gelişiminin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul. Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55), 459-496. Sönmez, V. (2003). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Türkoğlu, A. (2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Mikro Yayıncılık. Ünal T. (2001). Milli Eğitim Davamız. Ankara: Berkan Yayıncılık. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mukadder Boydak Özan

Efraim Öztürk 0000-0002-2653-6810

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 13 Ocak 2018
Kabul Tarihi 18 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Boydak Özan, M., & Öztürk, E. (2018). NORMAL (TAM GÜN) EĞİTİME GEÇİŞE İLİŞKİN YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(37), 97-113.