BibTex RIS Kaynak Göster

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ÇALIŞTAYININ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN MODELİ UYGULAMA

Yıl 2014, Sayı: 28, 159 - 170, 01.05.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı fen ve teknoloji öğretmenlerine uygulanan işbirlikli öğrenme modeli ile ilgili teorik ve uygulama içeren çalıştay sonrasında öğretmenlerin bu model hakkındaki düşünceleri ve uygulama düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Ağrı il merkezinde görev yapan 25 fen ve teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin model hakkındaki görüşlerini belirlemek için betimleme-tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Çalıştay Sonrası Yöntem Görüş Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçme aracından elde edilen veriler değerlendirildiğinde, öğretmenlerin verdikleri ifadelerden, işbirlikli gruplarla çalışmayı oldukça zevkli, yararlı ve teşvik edici buldukları ve zamanı iyi değerlendirme, problem çözme, konuşma yapma, organize etme, plan hazırlama ve yazılı belge hazırlama gibi alanlarda gelişmeler gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Aksoy, G. (2011). Öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki deneyleri anlamalarına okuma-yazma-uygulama ve birlikte öğrenme yöntemlerinin etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Aksoy, G. ve Doymuş, K. (2011). Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 381-397.
  • Avcıoğlu, H. (2012). The Effectiveness of Cooperative Learning and Drama Techniques in Acquisition of Social Skills by the Children with Intellectual Disabilities, Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37(1), 110- 125.
  • Boumer, J., Hughes, M. and Boumer, T. (2001). First – Year Undergraduate Experiences of Group Project Work, Assessment and Evaluation in Higher Education, 26, 19-39.
  • Doymuş, K. (2007). Effects of a Cooperative learning strategy on teaching and learning phases of matter and one-component phase diagrams. Journal of Chemical Education, 84 (11), 1857-1860.
  • Doymuş, K. (2007). Effects of a Cooperative learning strategy on teaching and learning phases of matter and one-component phase diagrams. Journal of Chemical Education, 84 (11), 1857-1860.
  • Doymuş, K., Aksoy., G., Daşdemir, İ. ve Şimşek, Ü. (2006). Fen bilgisi laboratuarı uygulamalarında işbirlikçi öğrenme yönteminin kullanılması. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13,157-166.
  • Doymuş, K., Karaçöp, A. and Şimşek, Ü. (2010). Effects of jigsaw and animation techniques on students’ understanding of concepts and subjects in electrochemistry. Educational Technology Research and Development, 58 (6), 671-691.
  • Fer, S. ve Çırık, İ. (2006). Öğretmenlerde ve Öğrencilerde, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması Nedir?. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2(1), 1-26.
  • Garvin, J., Butcher, A, Stefani, A., Tariq, V., Lewis, N., Blumsom. R. Govier, R. and Hill, J. (1995). Group projects for first year university students: An evaıuation. Assessment and Evaluation in Higher Education, 20(3), 279-94.
  • Graham, D.C. (2005). Cooperative learning methods and middle school students. Yayınlanmamış doktora tezi, Capella University, Minnesota.
  • Hwang, W. Y., Shadiev, R., Wang, C. Y., and Huang, Z. H. (2012). Apilot Study of Cooperative Programming Learning Behaviour and Its Relationship with Students’ Learning Performance, Computers & Education, 58(4), 1267-1281.
  • Johnson, D.W. and Johnson R.T. (1999). Making cooperative learning work. Theory Into Practice, 38(2), 67-73.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Maloof, J. and White, V.K.B. (2005). Team study training in the college biology laboratory. Journal of Biological Education, 39 (3), 120-125.
  • Mills, P. (2003). Group project work with undergraduate veterinary science students. Assessment and Evaluation in Higher Education, 28(5), 527- 38.
  • Özden, Y. (1997). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Slavin, R.E., Madden, N.A. Karweit, N., Livermon, B.J. and Dolan, L. (1995). Success for all: first year outcomes of a comprehensive plan for reforming urban education. American Educational Research Journal, 27, 255- 278.
  • Sönmez, V. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, Ü. (2007). Çözeltiler ve kimyasal denge konularında uygulanan jigsaw ve birlikte öğrenme tekniklerinin öğrencilerin maddenin tanecikli yapıda öğrenmeleri ve akademik başarıları üzerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Tan W., Wen, X., Jiang, C., Du, Y., and Hu, X. (2012). An Evulation Model Integrating User Trust and Capability for Selection of Cooperative Learning Partners, Chinese Journal of Electronics, 21(1), 42-46.
  • Tolmie, A. K., Topping, K. J., Christie, D., Donaldson, C., Howe, C. J., Jessiman, E., Livingston, K.. and Thurston, A. (2010). Social effects of collaborative learning in primary schools. Learnig Instruction, 20(3), 177-191.
  • Turan S., Konan A., Kihy Y. A.,Özvarış S. B., and Sayek I. (2012). The Effect of Problem- Based Learning with Cooperative – Learning Strategies in Surgery Clerkships, Journal of Surgical Education, 69(2). 226-230.
  • Webb, N. M., Sydney, H. and Farivor, A.M. (2002). Theory in to practice, College of Education, 41(1), 13-20.

The Effect of The Cooperative Learning Workshop on Science and Technology Teachers’ Practice Level About This Model

Yıl 2014, Sayı: 28, 159 - 170, 01.05.2014

Öz

The aim of this research was to determine science and technology teachers' ideas and practices of teachers on this model after the workshop that is applied to science and technology teachers and includes theoretical and practical about cooperative learning model. The sample of this study composed of 25 science and technology teachers who served from Ağrı province. In this study, the survey method was used to determine the opinions of teachers about the model. As data collection instrument "After the Workshop Method Opinion Scale" was used. According to the data obtained from the measurement instrument. It was reached to results that work with cooperative groups was very enjoyable, useful and stimulating and teachers developed in areas such as document preparation, the time effective management, problem solving and speech, organize, plan preparation and writing from teachers’ expressions

Kaynakça

  • Aksoy, G. (2011). Öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki deneyleri anlamalarına okuma-yazma-uygulama ve birlikte öğrenme yöntemlerinin etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Aksoy, G. ve Doymuş, K. (2011). Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 381-397.
  • Avcıoğlu, H. (2012). The Effectiveness of Cooperative Learning and Drama Techniques in Acquisition of Social Skills by the Children with Intellectual Disabilities, Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37(1), 110- 125.
  • Boumer, J., Hughes, M. and Boumer, T. (2001). First – Year Undergraduate Experiences of Group Project Work, Assessment and Evaluation in Higher Education, 26, 19-39.
  • Doymuş, K. (2007). Effects of a Cooperative learning strategy on teaching and learning phases of matter and one-component phase diagrams. Journal of Chemical Education, 84 (11), 1857-1860.
  • Doymuş, K. (2007). Effects of a Cooperative learning strategy on teaching and learning phases of matter and one-component phase diagrams. Journal of Chemical Education, 84 (11), 1857-1860.
  • Doymuş, K., Aksoy., G., Daşdemir, İ. ve Şimşek, Ü. (2006). Fen bilgisi laboratuarı uygulamalarında işbirlikçi öğrenme yönteminin kullanılması. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13,157-166.
  • Doymuş, K., Karaçöp, A. and Şimşek, Ü. (2010). Effects of jigsaw and animation techniques on students’ understanding of concepts and subjects in electrochemistry. Educational Technology Research and Development, 58 (6), 671-691.
  • Fer, S. ve Çırık, İ. (2006). Öğretmenlerde ve Öğrencilerde, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması Nedir?. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2(1), 1-26.
  • Garvin, J., Butcher, A, Stefani, A., Tariq, V., Lewis, N., Blumsom. R. Govier, R. and Hill, J. (1995). Group projects for first year university students: An evaıuation. Assessment and Evaluation in Higher Education, 20(3), 279-94.
  • Graham, D.C. (2005). Cooperative learning methods and middle school students. Yayınlanmamış doktora tezi, Capella University, Minnesota.
  • Hwang, W. Y., Shadiev, R., Wang, C. Y., and Huang, Z. H. (2012). Apilot Study of Cooperative Programming Learning Behaviour and Its Relationship with Students’ Learning Performance, Computers & Education, 58(4), 1267-1281.
  • Johnson, D.W. and Johnson R.T. (1999). Making cooperative learning work. Theory Into Practice, 38(2), 67-73.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Maloof, J. and White, V.K.B. (2005). Team study training in the college biology laboratory. Journal of Biological Education, 39 (3), 120-125.
  • Mills, P. (2003). Group project work with undergraduate veterinary science students. Assessment and Evaluation in Higher Education, 28(5), 527- 38.
  • Özden, Y. (1997). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Slavin, R.E., Madden, N.A. Karweit, N., Livermon, B.J. and Dolan, L. (1995). Success for all: first year outcomes of a comprehensive plan for reforming urban education. American Educational Research Journal, 27, 255- 278.
  • Sönmez, V. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, Ü. (2007). Çözeltiler ve kimyasal denge konularında uygulanan jigsaw ve birlikte öğrenme tekniklerinin öğrencilerin maddenin tanecikli yapıda öğrenmeleri ve akademik başarıları üzerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Tan W., Wen, X., Jiang, C., Du, Y., and Hu, X. (2012). An Evulation Model Integrating User Trust and Capability for Selection of Cooperative Learning Partners, Chinese Journal of Electronics, 21(1), 42-46.
  • Tolmie, A. K., Topping, K. J., Christie, D., Donaldson, C., Howe, C. J., Jessiman, E., Livingston, K.. and Thurston, A. (2010). Social effects of collaborative learning in primary schools. Learnig Instruction, 20(3), 177-191.
  • Turan S., Konan A., Kihy Y. A.,Özvarış S. B., and Sayek I. (2012). The Effect of Problem- Based Learning with Cooperative – Learning Strategies in Surgery Clerkships, Journal of Surgical Education, 69(2). 226-230.
  • Webb, N. M., Sydney, H. and Farivor, A.M. (2002). Theory in to practice, College of Education, 41(1), 13-20.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yasemin Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Koç, Y. (2014). İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ÇALIŞTAYININ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN MODELİ UYGULAMA. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(28), 159-170.