Bu araştırmanın amacı fen ve teknoloji öğretmenlerine uygulanan işbirlikli öğrenme modeli ile ilgili teorik ve uygulama içeren çalıştay sonrasında öğretmenlerin bu model hakkındaki düşünceleri ve uygulama düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Ağrı il merkezinde görev yapan 25 fen ve teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin model hakkındaki görüşlerini belirlemek için betimleme-tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Çalıştay Sonrası Yöntem Görüş Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçme aracından elde edilen veriler değerlendirildiğinde, öğretmenlerin verdikleri ifadelerden, işbirlikli gruplarla çalışmayı oldukça zevkli, yararlı ve teşvik edici buldukları ve zamanı iyi değerlendirme, problem çözme, konuşma yapma, organize etme, plan hazırlama ve yazılı belge hazırlama gibi alanlarda gelişmeler gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır
The aim of this research was to determine science and technology teachers' ideas and practices of teachers on this model after the workshop that is applied to science and technology teachers and includes theoretical and practical about cooperative learning model. The sample of this study composed of 25 science and technology teachers who served from Ağrı province. In this study, the survey method was used to determine the opinions of teachers about the model. As data collection instrument "After the Workshop Method Opinion Scale" was used. According to the data obtained from the measurement instrument. It was reached to results that work with cooperative groups was very enjoyable, useful and stimulating and teachers developed in areas such as document preparation, the time effective management, problem solving and speech, organize, plan preparation and writing from teachers’ expressions
Cooperative learning Science and Technology Teachers Ağrı Province
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 28 |