Bu araştırmada, okul öncesi eğitim programının ilkokula hazırlık açısından etkililiğini birinci sınıf öğretmen görüşlerine göre belirlemek amacıyla nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Erzurum ilinde görev yapan 80 birinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemine uygun düzenlenen araştırmanın verileri yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz, yüzde ve frekans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin ana sınıfına giden öğrencileri ana sınıfına gitmeyen öğrencilere göre daha başarılı buldukları görülmüştür. Sonuç olarak birinci sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda okul öncesi eğitim programının ilkokula hazırlık açısından etkili olduğu ifade edilebilir
Okul öncesi eğitim programı program geliştirme ilkokula hazırlık
In this research; qualitative method was used to determine the effectiveness of preschool education program in terms of readiness towards primary school according to first grade teacher’s opinions. The research sample is composed of 80 first grade teachers who worked in Erzurum province. The research data which was edited to qualitative research methods appropriately were obtained by structured interview form. Descriptive analysis, percentage analysis and frequency analysis techniques were used in analyzing data. According to findings obtained from the research, teachers find the students who go to preschool more successful than the students who do not go to preschool. As a result, it can be expressed that preschool education program is effective in terms of preparation to the primary school in accordance with the opinions of the first grade teachers
Preschool education program program development preparation to primary education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 28 |