Bu araştırmanın amacı üstün yetenek tanısı konulmuş ve bilim sanat merkezine devam eden yedinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi öğrenim sürecine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi Hatay Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 10 gönüllü öğrenciden oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler içerik, öğrenme süreci ve değerlendirme olmak üzere üç temada toplanmıştır. Elde edilen veriler ışığında öğrenciler için en kolay konuların biyoloji içerikli, en zor konuların ise fizik içerikli konular olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrenme ve öğretme sürecinde öğrencilerin en fazla uygulamalı etkinlikler yapılmasını, materyal olarak ise görselliğin daha fazla ön planda olduğu materyaller kullanılmasını istedikleri ortaya çıkmıştır. Değerlendirme süreci ile ilgili olarak ise öğrenciler sınavda daha çok mantık ve bilgi kullanımı sağlayacak sorulması gerektiğini ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 41 |