Bu çalışmanın amacı covid-19 sürecinde uygulanan uzaktan eğitim uygulamalarının lisansüstü öğrencilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırma bir durum çalışmasıdır. Çalışmada Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı lisansüstü öğrenimine devam eden gönüllü 14 öğrenciden öğrenci günlükleri yoluyla ve bu 14 öğrencinin içinden 7 kişiyle yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak veriler toplanmıştır. İçerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda lisansüstü öğrencilerin uzaktan eğitim uygulamalarının verimini arttırdığını düşündükleri faktörler derslere fiziksel hazırlığın ortadan kalkması, ders kayıtlarının ve materyallerinin ulaşılabilir olması, öğretim elemanları ile iletişimin hızlanması, öğretim elemanlarının destekleyici tavır ve yeterlikleri, üniversitenin uzaktan eğitim uygulamalarına hızlı adapte oluşu, öğrencilerin nitelikleri, zaman-para-emek açısından ekonomik oluşu, ödevlerin öğrencileri derse hazırlaması/dersten kopmayı önlemesi, öğretimsel görevlere verilen geribildirimler, kaynaklara erişim kolaylığı sağlaması, online eğitimlere katılım fırsatı olarak ifade edilmiştir. Uzaktan eğitim süreci üzerinde olumsuz etki oluşturan faktörler ise derslerin bir günde yoğunlaşması, artan ödev yükü, aile üyelerinin gürültüsü/dışarıdan gelen uyaranlar, öğretimsel görevlerin yeterli açıklanmaması, teknolojiye aşırı maruz kalma, pandemi kaynaklı sorunlar, öğrenci nitelikleri, internet kaynaklı sıkıntılar, sistemsel-teknolojik sorunlar, yöntem ve tekniklerde tekdüzelik, sınıf mevcutlarının fazlalığı, ders içeriklerinin öğrenciler tarafından sunulması (kötü sunumlar) olarak belirtilmiştir. Uzaktan eğitimde yaşanan bu sorunları ifade eden çalışmalara alanyazında da rastlanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 41 |