Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FARKLI COĞRAFİ BÖLGELERDE GÖREV YAPAN FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2021, Sayı: 43, 298 - 331, 29.12.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.876107

Öz

Eğitim programlarında gerçekleştirilen reform hareketleri öğrencilerin aktif olduğu, deneyimleyerek öğrendiği stratejileri benimsemektedir. Öğrencilerin aktif olmasına imkân sağlayan alanların başında okul dışı öğrenme ortamları gelmektedir. Öğretmenler, eğitim sürecinde öğretimi planlayan ve uygulayan, lider rolüne sahip olan paydaşlardır. Öğretmenlerin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik deneyimlerinin raporlanması, ihtiyaçlarının belirlenmesi ve görüşlerinin paylaşılması gereklidir. Bu çalışmada farklı coğrafi bölgelerde görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları ve bu ortamlarda yürütülen öğretim faaliyetlerine ilişkin görüşlerini ve ihtiyaçlarını açığa çıkarmak amaçlanmıştır. Fenomenoloji desenine göre tasarlanan bu çalışmada, araştırmacı tarafından hazırlanan bir görüşme formu kullanılarak gönüllü dokuz fen bilimleri öğretmeni ile bir çevrimiçi platformda ses kaydı alınarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırmanın bulguları; fen bilimleri öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları hakkında yeterli bilgiye sahip olduklarını, avantajlarını vurguladıklarını, bütün öğrenme alanlarında etkili bir biçimde kullanılabileceğini ifade ettiklerini ancak bu ortamlardan sıklıkla yararlanmadıklarını ortaya koymuştur. Öğretmenler, okul dışı öğrenme ortamlarını çoğunlukla gezi ve eğlence amaçlı kullanmakta, genellikle bürokratik işlemlere yönelik hazırlık yapmakta ve süreci çoğunlukla planlamamaktadırlar. Öğretmenler bu ortamlarda gerçekleştirilen öğretimden sonra soru-cevap tekniğini kullanarak öğrencilerin deneyimlerini değerlendirmektedirler. Öğretmenler okul dışı öğrenme ortamlarında çeşitli sorunlarla karşılaşmakta ve buralarda öğretim gerçekleştirmek için bazı açılardan kendilerini yetersiz hissetmektedirler. Öğretmenler, bu ortamlardan etkili bir biçimde yararlanmayı sağlayacak zengin içerikli kaliteli eğitimlere ihtiyaç duymaktadırlar. Öğretmenler teknolojinin okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılmasını önermektedirler. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar alanyazınla ilişkilendirilerek tartışılmış ve çeşitli öneriler gündeme getirilmiştir.

Teşekkür

Araştırmacı katılımcılarla iletişime geçmede sağladığı katkılardan ötürü Dr. Serbay DURMAZ ve Dr. Nurten ASLAN'a teşekkür eder.

Kaynakça

  • Anderson, D., Bethan, L. & Mayer-Smith, J. (2006). Investigating the impact of practicum experience in an aquarium on preservice teachers. Teaching Education. 17(4), 341–353. doi: 10.1080/10476210601017527
  • Aubusson, P., Griffin, J. & Kearney, M. (2012). Learning beyond the classroom: Implications for school science. In B. J. Fraser, K. G. Tobin & C. J. McRobbie (Eds.), Second International Handbook of Science Education Volume 1 (pp. 1123-1134). Dordrecht: Springer.
  • Ay, Y., Anagün, Ş. S. & Demir, Z. M. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretiminde okul dışı öğrenme hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 10(15), 103-118. doi: 10.7827/TurkishStudies.8702
  • Aydın-Günbatar, S. (2019). Olgu Bilim (Fenomenolojik Araştırma) Yöntemi. H. Özmen ve O. Karamustafaoğlu (Eds.) Eğitimde Araştırma Yöntemleri içinde (ss. 293-316). Ankara: Pegem Akademi. doi: 10.1427/9786052417867
  • Ballantyne, R. & Packer, J. (2002). Nature-based excursions: School students’ perceptions of learning in natural environments. International Research in Geographical and Environmental Education, 11(3), 218–236. doi: 10.1080/10382040208667488
  • Bamberger, Y. & Tal, T. (2007). Learning in a personal context: Levels of choice in a free choice learning environment in science and natural history museums. Science Education, 91(1), 75–95. doi: 10.1002/sce.20174
  • Batman, D. (2020). Fizik öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 5(1), 59-79.
  • Bozdoğan, A. E. & Ustaoğlu, F. (2016). Planetaryumların öğretim potansiyeli hakkında fen bilimleri öğretmen adaylarının görüşleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi Part B, 13(1), 38-49. doi: 10.12973/tused.10159a
  • Canbazoğlu-Bilici, S. (2019). Örnekleme Yöntemleri. H. Özmen ve O. Karamustafaoğlu (Eds.) Eğitimde Araştırma Yöntemleri içinde (ss. 55-80). Ankara: Pegem Akademi. doi: 10.1427/9786052417867
  • Carrier, S. J. (2009). The effects of outdoor science lessons with elementary school students on preservice teachers’ self-efficacy. Journal of Elementary Science Education, 21(2), 35–48. doi: 10.1007/BF03173683
  • Coll, S. D. & Coll, R. K. (2018) Using blended learning and out-of-school visits: Pedagogies for effective science teaching in the twenty-first century. Research in Science & Technological Education, 36(2), 185-204. doi: 10.1080/02635143.2017.1393658
  • Coll, S., Coll, R. & Treagust, D. (2018). Making the most of out-of-school visits: How does the teacher prepare? Part 1: Development of the Learner Integrated Field Trip Inventory (LIFTI). International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(4), 1–19.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry & Research Design, Choosing Among Five Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Dannwolf, L., Matusch, T., Keller, J., Redlich, R. & Siegmund, A. (2020). Bringing earth observation to classrooms - the importance of out-of-school learning places and e-learning. Remote Sensing, 12(19), 3117. doi: 10.3390/rs12193117
  • DeWitt, J. & Osborne, J. (2007). Supporting teachers on science-focused school trips: Towards an integrated framework of theory and practice. International Journal of Science Education, 29(6), 685–710. doi: 10.1080/09500690600802254
  • Dillon, J., Rickinson, M., Teamey, K., Morris, M., Choi, M. Y., Sanders, D. & Benefield, P. (2006). The value of outdoor learning: Evidence from research in the UK and elsewhere. School Science Review, 87(320), 107-111
  • Dori, Y. J. & Tal, R. T. (2000). Formal and informal collaborative projects: Engaging in industry with environmental awareness. Science Education, 84(1), 95-113. doi: 10.1002/(SICI)1098-237X(200001)84:1<95::AID-SCE7>3.0.CO;2-W
  • Duruk, Ü., Akgün, A., Yılmaz, N., Özün, S., Aykut, N. & Tekin, S. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarındaki deneyimlerine ilişkin görüşleri. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 315-332. doi: 10.22464/diyalektolog.226
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16(2), 171–190. doi: 10.1007/s10956-006-9027-1
  • Griffin, J. & Symington, D. (1997). Moving from task-oriented to learning-oriented strategies on school excursions to museums. Science Education, 81(6), 763–779. doi:10.1002/%28SICI%291098-237X%28199711%2981%3A6<763%3A%3AAID-SCE11>3.0.CO%3B2-O
  • Guisasola, J., Solbes, J., Barragues, J., Morentin, M. & Moreno, A. (2009). Students' understanding of the special theory of relativity and design for a guided visit to a science museum. International Journal of Science Education, 31(15), 2085-2104. doi: 10.1080/09500690802353536
  • Han, I. (2021). Immersive virtual field trips and elementary students’ perceptions. British Journal of Educational Technology, 52(1), 179-195. doi: 10.1111/bjet.12946
  • Henriksen, E. K. & Frøyland, M. (2000). The contribution of museum to scientific literacy: Views from audience and museum professionals. Public Understanding of Science, 9(4), 393-415. doi: 10.1088/0963-6625/9/4/304
  • Jarvis, T. & Pell, A. (2005). Factors influencing elementary school children’s attitudes toward science before, during, and after a visit to the UK National Space Centre. Journal of Research in Science Teaching, 42(1), 53-83. doi: 10.1002/tea.20045
  • Kali, Y., Levy, K-S., Levin-Peled, R. & Tal, T. (2018). Supporting outdoor inquiry learning (SOIL): Teachers as designers of mobile-assisted seamless learning. British Journal of Educational Technology, 49(6), 1145-1161. doi: 10.1111/bjet.12698
  • Karademir, E. (2018). Okul dışı öğrenme ortamları. O. Karamustafaoğlu, Ö. Tezel ve U. Sarı (Eds.) Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi içinde (ss. 426-449). Ankara: Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052412589
  • Kenna, J. L. & Potter, S. (2018). Experiencing the world from inside the classroom: Using virtual field trips to enhance social studies instruction. The Social Studies, 109(5), 269-275. doi: 10.1080/00377996.2018.1515719
  • Kisiel, J. & Anderson, D. (2010). The challenges of understanding science learning in informal environments. Curator: The Museum Journal, 53(2), 181–189. doi: 10.1111/j.2151-6952.2010.00018.x
  • Kubat, U. (2018). Okul dışı öğrenme ortamları hakkında fen bilgisi öğretmenlerinin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 111-135.
  • Laçin-Şimşek, C. (2020). Giriş. C. Laçin-Şimşek (Ed.) Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları içinde (ss. 1-18). Ankara: Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786053641766
  • Lucas, K. B. (2000). One teacher’s agenda for a class visit to an interactive science center. Science Education, 84(4), 524–544. doi: 10.1002/1098-237X%28200007%2984%3A4<524%3A%3AAID-SCE6>3.0.CO%3B2-X
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar. Ankara: MEB. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Ankara: MEB. https://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • Morentin, M. & Guisasola, J. (2015). Primary and secondary teachers’ ideas on school visits to science centres in the Basque Country. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(1), 191–214 doi: 10.1007/s10763-013-9481-1
  • Phillips, M., Finkelstein, D. & Wever-Frerichs, S. (2007). School site to museum floor: How informal science institutions work with schools. International Journal of Science Education, 29(12), 1489–1507. doi: 10.1080/09500690701494084
  • Rickinson, M., Dillon, J., Teamey, K., Morris, M., Choi, M. Y., Sanders, D. & Benefield, P. (2004). A Review of Research on Outdoor Learning. Shrewsbury, UK: Field Studies Council.
  • Shaby, N., Assaraf, O. B. & Tal, T. (2019). Engagement in a science museum – the role of social interactions. Visitor Studies, 22(1), 1-20. doi: 10.1080/10645578.2019.1591855
  • Seybold, B., Braunbeck, T. & Randler, C. (2014). Primate conservation - An evaluation of two different educational programs in Germany. International Journal of Science and Mathematics Education, 12(2), 285-305. doi: 10.1007/s10763-013-9405-0
  • Şen, A. İ. (2019). Okul dışı öğrenme nedir? A. İ. Şen (Ed.) Okul dışı öğrenme ortamları içinde (ss. 2-20). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tal, T. (2012). Out-of-School: Learning experiences, teaching and students’ learning. In B. J. Fraser, K. G. Tobin & C. J. McRobbie (Eds.), Second International Handbook of Science Education Volume 1 (pp. 1109-1122). Dordrecht: Springer.
  • Tal, T., Bamberger, Y. & Morag, O. (2005). Guided school visits to natural history museums in Israel: Teachers’ roles. Science Education, 89(6), 920–935. doi: 10.1002/sce.20070
  • Tal, T. & Morag, O. (2007). School visits to natural history museums: Teaching or enriching. Journal of Research in Science Teaching, 44(5), 747–769. doi: 10.1002/tea.20184
  • Tal, T., Aviam, M., Peled, R. L. & Alon, N. L. (2016). Teachers in the outdoors: Bridging formal and informal practices. In L. Avraamidou & W-M. Roth (Eds.), Intersections of Formal and Informal Science (pp. 110-128). New York City, NY: Routledge. doi: 10.4324/9781315668413
  • Taşdemir, A., Kartal, T. & Ozdemir, A. M. (2014). Using science centers and museums for teacher training in Turkey. Asia-Pacific Education Researcher, 23(1), 61–72. doi: 10.1007/s40299-013-0085-x
  • Tatar, N. ve Bağrıyanık, K. E. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin okul dışı eğitime yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 11(4), 883-896.
  • Toffield, S., Coll, R. K., Vyle, B. & Bolstad, R. (2003). Zoos as a source of free choice learning. Research in Science and Technological Education, 21(1), 67–99. doi: 10.1080/02635140308342
  • Türkmen, H. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin sınıf-dışı ortamlarda öğretime bakış açıları. Ege Sosyal Bilimler Dergisi, 1

DETERMINING SCIENCE TEACHERS' NEEDS AND VIEWS ABOUT OUT-OF-SCHOOL SETTINGS: A PHENOMENOLOGICAL STUDY

Yıl 2021, Sayı: 43, 298 - 331, 29.12.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.876107

Öz

The reform movements adopt the strategies that students are active. Out-of-school settings are one of the significant areas that enable students to be active. Teachers are stakeholders who plan and practice teaching in the educational process. There is a necessity to report teachers' experiences regarding the out-of-school settings, determine their needs and share their opinions. The aim of this study was to reveal the opinions and needs of science teachers working in different geographical regions regarding the out-of-school settings and teaching activities that practiced in these settings. Phenomenology design was used in this study. Interviews were conducted with nine volunteer science teachers through an online platform using a semi-structured interview form prepared by the researcher. The collected data were analyzed by content analysis. The findings of current study revealed that science teachers have enough knowledge about out-of-school settings. They emphasized the advantages of these settings. However, they do not often benefit from out-of-school settings. Teachers mostly benefited from out-of-school settings for entertainment purposes, generally prepared for bureaucratic procedures and barely planned the process. Teachers evaluated students' experiences generally after the teaching process by using the question and answer technique. Teachers encountered various problems in out-of-school settings and felt inadequate in some respects to teach in these areas. Teachers need quality in-service training with rich content that will enable them to benefit effectively from out-of-school settings. Teachers suggested the usage of technology and technological devices in out-of-school settings. The results obtained from the research findings were discussed in relation to the literature and researcher made suggestions to various stakeholders.

Kaynakça

  • Anderson, D., Bethan, L. & Mayer-Smith, J. (2006). Investigating the impact of practicum experience in an aquarium on preservice teachers. Teaching Education. 17(4), 341–353. doi: 10.1080/10476210601017527
  • Aubusson, P., Griffin, J. & Kearney, M. (2012). Learning beyond the classroom: Implications for school science. In B. J. Fraser, K. G. Tobin & C. J. McRobbie (Eds.), Second International Handbook of Science Education Volume 1 (pp. 1123-1134). Dordrecht: Springer.
  • Ay, Y., Anagün, Ş. S. & Demir, Z. M. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretiminde okul dışı öğrenme hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 10(15), 103-118. doi: 10.7827/TurkishStudies.8702
  • Aydın-Günbatar, S. (2019). Olgu Bilim (Fenomenolojik Araştırma) Yöntemi. H. Özmen ve O. Karamustafaoğlu (Eds.) Eğitimde Araştırma Yöntemleri içinde (ss. 293-316). Ankara: Pegem Akademi. doi: 10.1427/9786052417867
  • Ballantyne, R. & Packer, J. (2002). Nature-based excursions: School students’ perceptions of learning in natural environments. International Research in Geographical and Environmental Education, 11(3), 218–236. doi: 10.1080/10382040208667488
  • Bamberger, Y. & Tal, T. (2007). Learning in a personal context: Levels of choice in a free choice learning environment in science and natural history museums. Science Education, 91(1), 75–95. doi: 10.1002/sce.20174
  • Batman, D. (2020). Fizik öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 5(1), 59-79.
  • Bozdoğan, A. E. & Ustaoğlu, F. (2016). Planetaryumların öğretim potansiyeli hakkında fen bilimleri öğretmen adaylarının görüşleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi Part B, 13(1), 38-49. doi: 10.12973/tused.10159a
  • Canbazoğlu-Bilici, S. (2019). Örnekleme Yöntemleri. H. Özmen ve O. Karamustafaoğlu (Eds.) Eğitimde Araştırma Yöntemleri içinde (ss. 55-80). Ankara: Pegem Akademi. doi: 10.1427/9786052417867
  • Carrier, S. J. (2009). The effects of outdoor science lessons with elementary school students on preservice teachers’ self-efficacy. Journal of Elementary Science Education, 21(2), 35–48. doi: 10.1007/BF03173683
  • Coll, S. D. & Coll, R. K. (2018) Using blended learning and out-of-school visits: Pedagogies for effective science teaching in the twenty-first century. Research in Science & Technological Education, 36(2), 185-204. doi: 10.1080/02635143.2017.1393658
  • Coll, S., Coll, R. & Treagust, D. (2018). Making the most of out-of-school visits: How does the teacher prepare? Part 1: Development of the Learner Integrated Field Trip Inventory (LIFTI). International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(4), 1–19.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry & Research Design, Choosing Among Five Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Dannwolf, L., Matusch, T., Keller, J., Redlich, R. & Siegmund, A. (2020). Bringing earth observation to classrooms - the importance of out-of-school learning places and e-learning. Remote Sensing, 12(19), 3117. doi: 10.3390/rs12193117
  • DeWitt, J. & Osborne, J. (2007). Supporting teachers on science-focused school trips: Towards an integrated framework of theory and practice. International Journal of Science Education, 29(6), 685–710. doi: 10.1080/09500690600802254
  • Dillon, J., Rickinson, M., Teamey, K., Morris, M., Choi, M. Y., Sanders, D. & Benefield, P. (2006). The value of outdoor learning: Evidence from research in the UK and elsewhere. School Science Review, 87(320), 107-111
  • Dori, Y. J. & Tal, R. T. (2000). Formal and informal collaborative projects: Engaging in industry with environmental awareness. Science Education, 84(1), 95-113. doi: 10.1002/(SICI)1098-237X(200001)84:1<95::AID-SCE7>3.0.CO;2-W
  • Duruk, Ü., Akgün, A., Yılmaz, N., Özün, S., Aykut, N. & Tekin, S. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarındaki deneyimlerine ilişkin görüşleri. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 315-332. doi: 10.22464/diyalektolog.226
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16(2), 171–190. doi: 10.1007/s10956-006-9027-1
  • Griffin, J. & Symington, D. (1997). Moving from task-oriented to learning-oriented strategies on school excursions to museums. Science Education, 81(6), 763–779. doi:10.1002/%28SICI%291098-237X%28199711%2981%3A6<763%3A%3AAID-SCE11>3.0.CO%3B2-O
  • Guisasola, J., Solbes, J., Barragues, J., Morentin, M. & Moreno, A. (2009). Students' understanding of the special theory of relativity and design for a guided visit to a science museum. International Journal of Science Education, 31(15), 2085-2104. doi: 10.1080/09500690802353536
  • Han, I. (2021). Immersive virtual field trips and elementary students’ perceptions. British Journal of Educational Technology, 52(1), 179-195. doi: 10.1111/bjet.12946
  • Henriksen, E. K. & Frøyland, M. (2000). The contribution of museum to scientific literacy: Views from audience and museum professionals. Public Understanding of Science, 9(4), 393-415. doi: 10.1088/0963-6625/9/4/304
  • Jarvis, T. & Pell, A. (2005). Factors influencing elementary school children’s attitudes toward science before, during, and after a visit to the UK National Space Centre. Journal of Research in Science Teaching, 42(1), 53-83. doi: 10.1002/tea.20045
  • Kali, Y., Levy, K-S., Levin-Peled, R. & Tal, T. (2018). Supporting outdoor inquiry learning (SOIL): Teachers as designers of mobile-assisted seamless learning. British Journal of Educational Technology, 49(6), 1145-1161. doi: 10.1111/bjet.12698
  • Karademir, E. (2018). Okul dışı öğrenme ortamları. O. Karamustafaoğlu, Ö. Tezel ve U. Sarı (Eds.) Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi içinde (ss. 426-449). Ankara: Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052412589
  • Kenna, J. L. & Potter, S. (2018). Experiencing the world from inside the classroom: Using virtual field trips to enhance social studies instruction. The Social Studies, 109(5), 269-275. doi: 10.1080/00377996.2018.1515719
  • Kisiel, J. & Anderson, D. (2010). The challenges of understanding science learning in informal environments. Curator: The Museum Journal, 53(2), 181–189. doi: 10.1111/j.2151-6952.2010.00018.x
  • Kubat, U. (2018). Okul dışı öğrenme ortamları hakkında fen bilgisi öğretmenlerinin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 111-135.
  • Laçin-Şimşek, C. (2020). Giriş. C. Laçin-Şimşek (Ed.) Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları içinde (ss. 1-18). Ankara: Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786053641766
  • Lucas, K. B. (2000). One teacher’s agenda for a class visit to an interactive science center. Science Education, 84(4), 524–544. doi: 10.1002/1098-237X%28200007%2984%3A4<524%3A%3AAID-SCE6>3.0.CO%3B2-X
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar. Ankara: MEB. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Ankara: MEB. https://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • Morentin, M. & Guisasola, J. (2015). Primary and secondary teachers’ ideas on school visits to science centres in the Basque Country. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(1), 191–214 doi: 10.1007/s10763-013-9481-1
  • Phillips, M., Finkelstein, D. & Wever-Frerichs, S. (2007). School site to museum floor: How informal science institutions work with schools. International Journal of Science Education, 29(12), 1489–1507. doi: 10.1080/09500690701494084
  • Rickinson, M., Dillon, J., Teamey, K., Morris, M., Choi, M. Y., Sanders, D. & Benefield, P. (2004). A Review of Research on Outdoor Learning. Shrewsbury, UK: Field Studies Council.
  • Shaby, N., Assaraf, O. B. & Tal, T. (2019). Engagement in a science museum – the role of social interactions. Visitor Studies, 22(1), 1-20. doi: 10.1080/10645578.2019.1591855
  • Seybold, B., Braunbeck, T. & Randler, C. (2014). Primate conservation - An evaluation of two different educational programs in Germany. International Journal of Science and Mathematics Education, 12(2), 285-305. doi: 10.1007/s10763-013-9405-0
  • Şen, A. İ. (2019). Okul dışı öğrenme nedir? A. İ. Şen (Ed.) Okul dışı öğrenme ortamları içinde (ss. 2-20). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tal, T. (2012). Out-of-School: Learning experiences, teaching and students’ learning. In B. J. Fraser, K. G. Tobin & C. J. McRobbie (Eds.), Second International Handbook of Science Education Volume 1 (pp. 1109-1122). Dordrecht: Springer.
  • Tal, T., Bamberger, Y. & Morag, O. (2005). Guided school visits to natural history museums in Israel: Teachers’ roles. Science Education, 89(6), 920–935. doi: 10.1002/sce.20070
  • Tal, T. & Morag, O. (2007). School visits to natural history museums: Teaching or enriching. Journal of Research in Science Teaching, 44(5), 747–769. doi: 10.1002/tea.20184
  • Tal, T., Aviam, M., Peled, R. L. & Alon, N. L. (2016). Teachers in the outdoors: Bridging formal and informal practices. In L. Avraamidou & W-M. Roth (Eds.), Intersections of Formal and Informal Science (pp. 110-128). New York City, NY: Routledge. doi: 10.4324/9781315668413
  • Taşdemir, A., Kartal, T. & Ozdemir, A. M. (2014). Using science centers and museums for teacher training in Turkey. Asia-Pacific Education Researcher, 23(1), 61–72. doi: 10.1007/s40299-013-0085-x
  • Tatar, N. ve Bağrıyanık, K. E. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin okul dışı eğitime yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 11(4), 883-896.
  • Toffield, S., Coll, R. K., Vyle, B. & Bolstad, R. (2003). Zoos as a source of free choice learning. Research in Science and Technological Education, 21(1), 67–99. doi: 10.1080/02635140308342
  • Türkmen, H. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin sınıf-dışı ortamlarda öğretime bakış açıları. Ege Sosyal Bilimler Dergisi, 1
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ertan Çetinkaya 0000-0002-5232-4125

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 7 Şubat 2021
Kabul Tarihi 30 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Çetinkaya, E. (2021). FARKLI COĞRAFİ BÖLGELERDE GÖREV YAPAN FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 298-331. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.876107