Bu araştırmanının amacı Steuer, Rosentritt-Brunn ve Dresel (2013) tarafından, sınıf içi algılanan hata iklimini
ölçmek için geliştirilen Sınıf Hata İklimi Ölçeğini Türkçeye uyarlamaktır. Ölçek dil eşdeğerliği çalışmalarının
ve ön uygulamanın ardından 810 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Ölçeğin Türk örnekleminde faktör yapısının belirlenmesi için 350 ortaokul öğrencisine uygulanmış, geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır.
Aynı faktör altındaki üç madde geçerlilik ve güvenirliliği kabul edilir düzeyin altında olduğu, bir maddede iki
faktör altında birbirine yakın yükler aldığı için ölçekten çıkarılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda yedi
faktör ve 27 maddeden oluşan bir model elde edilmiştir. Modelin uyumunu belirleyebilmek için 460 ortaokul
öğrencisinden elde edilen veriler üzerinde doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Ölçeğin yedi faktörlü 27
maddeden oluşan yapısının model uyum indeksleri kabul edilir sınırlar içinde bulunmuş ve modeli doğrulamıştır (CMİN/DF: 2.99; RMSEA: 0,04; SRMR: 0,05; CFI: 0,92; GFI: 0,91). Ölçeğin iç tutarlılık Cronbach Alpha
katsayısı 0,86 olarak bulunmuş ve faktörlerin iç tutarlılık katsayıları .73 ile .89 arasında tespit edilmiştir. DFA
sonucunda faktörlerin CR yapı güvenilirliği 0,69 ile 0,90 arasında bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre
“Sınıf Hata İklimi Ölçeği” Türkiye’de kullanılabilecek güvenirliği ve geçerliği olan bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 18 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 44 |