BibTex RIS Kaynak Göster

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ HAZIRLIK SINIFLARINDA UYGULANAN DİL ÖĞRETİM PROGRAMININ AMACINA ULAŞMA DÜZEYİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 227 - 250, 18.02.2010

Öz

“Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Hazırlık Sınıflarında
Uygulanan Dil Öğretim Programının Amacına Ulaşma Düzeyi” adlı bu çalışmada,
Fen Bilimleri Enstitüsü İngilizce hazırlık sınıflarında 1992 yılından itibaren
uygulanmaya başlanılan yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlükleri giderme
amaçlanmıştır. Bu amaçla, Fen Bilimleri Enstitü hazırlık sınıflarında görev yapan
öğretim elemanlarına ve hazırlık sınıfı öğrencilerine anket ve testler uygulanmış
ve belirli periyotlarla görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda
amaca ulaşmayı engelleyen faktörler tespit edilmeye ve bu doğrultuda çözüm
önerileri sunulmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda, enstitü hazırlık programında
belirtilen amaçlara ulaşılması açısından halen yürütülen derslere ek olarak,
Konuşma ve Yazma derslerinin de programa alınarak verilmesinin yararlı olacağı
ve programın eşgüdümlü bir şekilde yürütülmesinin gerekliliği ileri sürülmüştür.

Kaynakça

  • Alp, Ayşegül, An ESP Curriculum Designing , Y. Lisans Tezi, Ankara, 1985.
  • Bhatia, A.T., ESP in Practice Models and Challenges For Teachers, Washington, 1986,
  • Boztaş, İsmail, Dilbilim Araştırmaları, Hitit Y., Ankara, 1990, Sayfa: 126.
  • Demirel, Özcan, Yabancı Dil Öğretimi, İlkeler, Yöntemler, Teknikler, Usem Yayınları-6, Ankara, 1993.,
  • Johnson, Keith, Systematic and Non-Systematic Components, Lon., 1978.
  • Koç, Sabri, Designing A Skill-Based Reading Course For Teaching English-A Modular Approach, Usem Publications, Ankara, 1992.
  • Kür, Işılar, Dil Öğretiminin Aşamaları, İ.Ü. Yay., İstanbul, 1982.
  • Nunan, David, Syllabus Design, Oxford University Press, London, 1986.
  • Oğuzkan, Ferhan, Eğitim Terimleri Sözlüğü, T.D.K. Yay., Ankara, 1974.
  • Salimbene, Suzanne, A Forum Anthology, Washington, 1986, Sayfa: 52.
  • Soytekin, Baydar, Yabancı Dil Öğretim Sorunları, İ.Ü. yay., İst., 1982.
  • Titiz, M. Tınaz, Ezbersiz Eğitim Yol Haritası, Beyaz Yay., Ankara, 1999.
  • Tuna, Sabahat, Dilbilimin Dil Öğretimindeki Yeri, Türk Dili yay., Ankara, 1983, S: 379.
Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 227 - 250, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Alp, Ayşegül, An ESP Curriculum Designing , Y. Lisans Tezi, Ankara, 1985.
  • Bhatia, A.T., ESP in Practice Models and Challenges For Teachers, Washington, 1986,
  • Boztaş, İsmail, Dilbilim Araştırmaları, Hitit Y., Ankara, 1990, Sayfa: 126.
  • Demirel, Özcan, Yabancı Dil Öğretimi, İlkeler, Yöntemler, Teknikler, Usem Yayınları-6, Ankara, 1993.,
  • Johnson, Keith, Systematic and Non-Systematic Components, Lon., 1978.
  • Koç, Sabri, Designing A Skill-Based Reading Course For Teaching English-A Modular Approach, Usem Publications, Ankara, 1992.
  • Kür, Işılar, Dil Öğretiminin Aşamaları, İ.Ü. Yay., İstanbul, 1982.
  • Nunan, David, Syllabus Design, Oxford University Press, London, 1986.
  • Oğuzkan, Ferhan, Eğitim Terimleri Sözlüğü, T.D.K. Yay., Ankara, 1974.
  • Salimbene, Suzanne, A Forum Anthology, Washington, 1986, Sayfa: 52.
  • Soytekin, Baydar, Yabancı Dil Öğretim Sorunları, İ.Ü. yay., İst., 1982.
  • Titiz, M. Tınaz, Ezbersiz Eğitim Yol Haritası, Beyaz Yay., Ankara, 1999.
  • Tuna, Sabahat, Dilbilimin Dil Öğretimindeki Yeri, Türk Dili yay., Ankara, 1983, S: 379.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ali Seven Bu kişi benim

Selami Sönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Seven, M. A., & Sönmez, S. (2010). ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ HAZIRLIK SINIFLARINDA UYGULANAN DİL ÖĞRETİM PROGRAMININ AMACINA ULAŞMA DÜZEYİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 227-250.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.