Bu araştırmanın amacı 2004–2005 öğretim yılında yenilenen ilköğretim programlarında,
ailenin eğitim fonksiyonlarını araştırmaktır. Araştırmada, Erzurum il merkezindeki 23
ilköğretim okulunda görev yapan 292 sınıf öğretmeni ve 188 öğrenci ailesi örneklem gurubuna
alınmıştır. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan anketler (öğretmen
ve veli anketi) kullanılmıştır. Anketler iki bölümden oluşmuştur. Anketin kapsam geçerliliği ile
ilgili alan uzmanlarıyla görüşülüp tartışılmış, ayrıca anket 25 öğretmen ve 25 veliye uygulanıp,
dil, anlam ve içerik açısından gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Cronbach Alpha iç tutarlılık
katsayısı öğretmen anketinde 0.79, veli anketinde 0.74 olarak bulunmuştur. Sonuçta yenilenen
ilköğretim programlarında, ailenin eğitim fonksiyonların yetersiz kaldığı, ailelerin ve öğretmenlerin
bilgilendirilmesinin gerekliliği ortaya konmuştur.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 13 Issue: 1 |