BibTex RIS Kaynak Göster

Geleneksel Alışveriş Mekânlarına Bir Örnek: Bartın Kadınlar Pazarı (Galla Bazarı)

Yıl 2011, Cilt: 15 Sayı: 2, 243 - 262, 23.05.2012

Öz

Bu çalışma, insan-mekân ilişkisi doğrultusunda Bartın Kadınlar Pazarı’nın
(Galla Bazarı) alıcı, satıcı ve satılan mal ilişkisi açısından başlıca özelliklerini ve mekânsal
dağılışını ele almaktadır.
Bartın Merkez ilçe’ye ait mahalle ya da köylerden getirdikleri günlük taze ürünleri
pazarladıktan sonra akşam evlerine dönen köylü kadınlar kazandıkları paraların bir
kısmıyla evlerinin giyim, zücaciye, temizlik malzemeleri vb. ihtiyaçlarını karşılayarak
köylerine dönerler. Öte yandan Bartın şehrinde yaşayan halkın çoğunluğu alışveriş için
Kadınlar Pazarı’nı tercih etmektedirler. Pazarda taze ve organik ürünlerin bulunabilmesi,
ürün seçeneğinin fazla olması, pazarlık yaparak fiyat düşürme olanağının bulunması,
fiyatların manavlara ve marketlere göre uygun olması gibi nedenler pazarı çekici kılmaktadır.
Bu çalışmada Bartın Kadınlar Pazarı’nın tarihsel gelişimi, şehrin ticaretindeki yeri,
pazarcıların ve tüketicilerin çeşitli özellikleri ele alınmış, pazarda gözlemlenen bazı sorunlara
çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Aşçıoğlu, E. (1970). İktisadi ve Sosyal Yönleriyle Bartın, Bartın Ticaret ve Sanayi Odası
  • Yayını, İstanbul: Ahmet Sarı Matbaası. Aşçıoğlu, E. (2001). Bartın, Bartın: Bartın Ticaret ve Sanayi Odası Yayını.
  • Bartın Kültür ve Turizm Envanteri (2007). Bartın: Bartın İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayını.
  • Bartın 2023, Stratejik Amaçlar ve İl Gelişim Planı (2008), Bartın Valiliği.
  • Çalışkan, V. (2007). “Kentsel Mekan Kullanımındaki Farklılıklar Üzerine Bir Yaklaşım:
  • Bursa ve Çanakkale’nin Periyodik (Haftalık) Pazarlarından Örnekler”, Doğu Coğrafya Dergisi,18, 49-78
  • Çilhüseyinoğlu, S. (1996). Bartın Halk Kültürü, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Karakuzulu, Z. (2002). Karadeniz Ereğli İlçesinin Coğrafyası, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Özgüç, N., Mitchell W. A. (2000). “Şehirlerin Alternatif Alışveriş Mekânları: İstanbul’da
  • Haftalık Pazarlar”, Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, Tasarım ve Kuram Dergisi, 2, 35-58. Tunçel, H. (2003). “Anadolu Şehirlerinde Semt Pazarları: Elazığ Örneği”, Fırat Üniversi- tesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 49-70.
  • Tuncel, M. (1992). “Bartın” Maddesi, Diyanet İslam Ansiklopedisi (DİA), (V, 87-90),
  • İstanbul: Diyanet İşleri Başkanlığı. Tümertekin, E. (1961). “Pazarlama Coğrafyası”, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitü- sü Dergisi, 6 (12), 117-122.
  • Tümertekin, E. ve Özgüç, N. (2004). Beşeri Boğrafya, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Yurt Ansiklopedisi (1982). “Zonguldak” maddesi, Cilt: 10, İstanbul: Anadolu Yayıncılık.
  • Bartın Belediyesi İmar Müdürlüğü 1/1000 ölçekli imar planı.
  • Bartın Belediyesi Zabıta Müdürlüğü Mülakat Bilgileri.
Yıl 2011, Cilt: 15 Sayı: 2, 243 - 262, 23.05.2012

Öz

Kaynakça

  • Aşçıoğlu, E. (1970). İktisadi ve Sosyal Yönleriyle Bartın, Bartın Ticaret ve Sanayi Odası
  • Yayını, İstanbul: Ahmet Sarı Matbaası. Aşçıoğlu, E. (2001). Bartın, Bartın: Bartın Ticaret ve Sanayi Odası Yayını.
  • Bartın Kültür ve Turizm Envanteri (2007). Bartın: Bartın İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayını.
  • Bartın 2023, Stratejik Amaçlar ve İl Gelişim Planı (2008), Bartın Valiliği.
  • Çalışkan, V. (2007). “Kentsel Mekan Kullanımındaki Farklılıklar Üzerine Bir Yaklaşım:
  • Bursa ve Çanakkale’nin Periyodik (Haftalık) Pazarlarından Örnekler”, Doğu Coğrafya Dergisi,18, 49-78
  • Çilhüseyinoğlu, S. (1996). Bartın Halk Kültürü, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Karakuzulu, Z. (2002). Karadeniz Ereğli İlçesinin Coğrafyası, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Özgüç, N., Mitchell W. A. (2000). “Şehirlerin Alternatif Alışveriş Mekânları: İstanbul’da
  • Haftalık Pazarlar”, Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, Tasarım ve Kuram Dergisi, 2, 35-58. Tunçel, H. (2003). “Anadolu Şehirlerinde Semt Pazarları: Elazığ Örneği”, Fırat Üniversi- tesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 49-70.
  • Tuncel, M. (1992). “Bartın” Maddesi, Diyanet İslam Ansiklopedisi (DİA), (V, 87-90),
  • İstanbul: Diyanet İşleri Başkanlığı. Tümertekin, E. (1961). “Pazarlama Coğrafyası”, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitü- sü Dergisi, 6 (12), 117-122.
  • Tümertekin, E. ve Özgüç, N. (2004). Beşeri Boğrafya, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Yurt Ansiklopedisi (1982). “Zonguldak” maddesi, Cilt: 10, İstanbul: Anadolu Yayıncılık.
  • Bartın Belediyesi İmar Müdürlüğü 1/1000 ölçekli imar planı.
  • Bartın Belediyesi Zabıta Müdürlüğü Mülakat Bilgileri.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saliha Koday Bu kişi benim

Şaban Çelikoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koday, S., & Çelikoğlu, Ş. (2012). Geleneksel Alışveriş Mekânlarına Bir Örnek: Bartın Kadınlar Pazarı (Galla Bazarı). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 243-262.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.