Artan rekabet ortamında varlıklarını korumak ve sürdürmek isteyen işletmeler,
düşük maliyetle ve yüksek kalitede üretim yapma zorunluluğu duymaktadırlar. Rekabetçi
piyasalarda faaliyet gösteren işletmelerin rekabet gücünü kazanmalarının en önemli faktörü
etkili bir maliyet yönetimidir.
Stratejik maliyet yönetim sistemleri arasında Kaizen Maliyetleme Yöntemi en önemli
maliyet yönetim yaklaşımlarından biridir.Kaizen Maliyetleme Yöntemi 1970’li yıllarda
Japon işletmeleri tarafından geliştirilmiştir. Kaizen Maliyetleme, üretim aşamasında üretim
maliyetlerinin sürekli olarak iyileştirilmesini amaçlamaktadır.
Bu çalışmada Kaizen Maliyetleme Yöntemi ve bu yöntemin Türk Otomotiv sektöründe
uygulanma düzeyi amaçlanmaktadır. Bu araştırma sonucunda işletmelerin Kaizen Maliyetleme
Yöntemini tam anlamıyla uygulamadıkları, ancak bu yöntemin uygulanmasını gerekli
kılan bazı şartları yerine getirdikleri görülmektedir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 15 Sayı: 2 |