BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 18 Sayı: 2, 217 - 227, 31.10.2014

Öz

The term, arts management, emerged in 1970’s and effected all areas of art forms. In general meaning, arts management is the administration of the art institutes. Solely, we should not think the arts management is fall under the business administration. Because, arts management has strong relation with artistic values. Along with globalization, museum management mentality has been changed into business organizations’ mentality. Museums are non profit organizations and they try to be afloat with premiere nights, donation nights, private organizations etc.

Kaynakça

  • Adorno, T. (2009). Kültür Endüstrisi (4. Baskı). (Çev. N. Ülner, M. Tüzel ve E. Gen). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Artun, A. (2006). Sanat Müzeleri 1. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Artun, A. (Ed.). (2005). Sanatçı Müzeleri. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Barker, E. (2006). Müzenin Toplumdaki Yeri: Yeni Tate Galerileri. (Ed. A. Artun). Sanat Müzeleri 2 içinde. İstanbul: İletişim Yayınları,149-171.
  • Bauman, Z. (2006). Küreselleşme (2. Baskı).. (Çev. A. Yılmaz). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Ceylan, C. (2011). “Küresel Ekonomik Araştırmalar”. Küreselleşmenin Sektörel Etkileri. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
  • Guggenheim. http://www.guggenheim.org/new-york (25 Ocak 2014).

Müzelerin Yönetim Anlayışında Meydana Gelen Değişimler

Yıl 2014, Cilt: 18 Sayı: 2, 217 - 227, 31.10.2014

Öz

1970’li yıllarda ortaya çıkan sanat yönetimi kavramı, sanatın her alanını etkisi
altına almıştır. Sanat yönetimi, en genel anlamıyla sanat kurumlarının işletmesi ve idaresi
şeklinde tanımlanabilmektedir. Ancak, sanat yönetimi sadece işletme bilimi çatısı altında
düşünüldüğünde sanat eserleri de metalaşmakta ve sanat kurumları birer ticarethane
şekline dönüşmektedir. Sanat yönetimi, temelde işletme bilimine dayansa bile sanatsal
değerlerden vazgeçilmemesi gereken bir yönetim dalıdır.
Müzelerin yönetim biçimlerinin, küreselleşmenin ardından ortaya çıkan sanat yönetimi
kavramı ile birlikte, ticari işletme anlayışına dönüştüğü gözlemlenmektedir. Müzeler,
kar amacı gütmeyen kurumlar oldukları için ayakta kalabilmek adına bağış geceleri,
galalar, hatta özel organizasyonlara ev sahipliği yapan kurumlar haline gelmişlerdir.

Kaynakça

  • Adorno, T. (2009). Kültür Endüstrisi (4. Baskı). (Çev. N. Ülner, M. Tüzel ve E. Gen). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Artun, A. (2006). Sanat Müzeleri 1. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Artun, A. (Ed.). (2005). Sanatçı Müzeleri. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Barker, E. (2006). Müzenin Toplumdaki Yeri: Yeni Tate Galerileri. (Ed. A. Artun). Sanat Müzeleri 2 içinde. İstanbul: İletişim Yayınları,149-171.
  • Bauman, Z. (2006). Küreselleşme (2. Baskı).. (Çev. A. Yılmaz). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Ceylan, C. (2011). “Küresel Ekonomik Araştırmalar”. Küreselleşmenin Sektörel Etkileri. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
  • Guggenheim. http://www.guggenheim.org/new-york (25 Ocak 2014).
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Beste Gökçe

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gökçe, B. (2014). Müzelerin Yönetim Anlayışında Meydana Gelen Değişimler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 217-227.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.