Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İzlenimcilik sanat akımının tekstil işletmelerindeki tasarımlara ve tutundurma faaliyetlerine yansımaları: Christian Dior örneği

Yıl 2021, Cilt: 25 Sayı: 3, 1022 - 1038, 28.09.2021
https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.948782

Öz

Günümüzde birçok markanın ortaya çıkması ile birlikte işletmeler ve tasarımcılar moda tüketicileri ile birlikte uzun vadeli ilişki kurmak istemektedirler. İşletmeler ilişki içerisinde bulundukları moda tüketicilerinin değişen ve sürekli farklı ürünler görmek isteme ihtiyaçlarını karşılamak için sanat akımlarından yararlanma yoluna gitmişlerdir. Yapılan çalışmada Chiristian Dior markasının moda tüketicileri ile interaktif olarak uzun süre ilişki kurmak, hedef pazarda sürekliliği sağlamak ve ürünleri diğer markalardan farklı tasarlamak için hazırlanan tasarımlarda ilham alınan sanat akımı olan izlenimcilik incelenmiştir. Bu amaçla, elbise tasarımlarından ve reklam faaliyetlerinden örneklere yer verilmiştir. Araştırmada belge tarama yöntemi kullanılmış; kitap, dergi, makale ve sosyal mecralardan yararlanılmıştır. Bu bağlamda, yeni bir koleksiyon oluşturmada farklı sanat akımlarından yararlanmanın ve markanın geçmişine sahip çıkarak yeniyi geçmişten ilham alarak ortaya çıkarmanın moda perakendesine olan katkılarının olumlu yönde olduğu anlaşılmaktadır.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Farthing, S. (2017). Sanatın Tüm Öyküsü, çev. Gizem Aldoğan G. ve Firdevs Candil Çulcu, 3. Basım, İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Hyewon, P. (2018). “Women's Fashion and Signs of the Modern City Expressed on Paintings by the Impressionists.” Journal of Fashion Business. https://www.koreascience.or.kr/article/JAKO201830540459717.pdf , Erişim Tarihi: 30.05.2021
  • Kapferer, J.N. (2014). “The artification of luxury: From artisans to artists”, Business Horizons. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2013.12.007, Erişim Tarihi: 29.05.2021
  • Mendes, S. ve Roberts, N. R. (2015). “New French Luxury:Art, Fashion and the Re-Invention of a National Brand.”, Luxury, http://dx.doi.org/10.1080/20511817.2015.1099343, Erişim Tarihi: 06.06.2021
  • Miller, F. (2013). Dior Imperessions: The Inspiration and Influence of Impressionism at the House of Dior, 1. Basım, Italya: Rizzoli International Publications.
  • Palmer, A. (2009). Dior: A New Look, A New Enterprise (1947–57). London: V&A Publishing.
  • Pesulo, A.M., Pino, G., Ammatulli, C. ve Guido, G. (2017). “Luxury advertising and recognizable artworks: New insights on the art infusion effect.” European Journal of Marketing. https://doi.org/10.1108/EJM-09-2016-0496, Erişim Tarihi: 28.05.2021
  • Roberts, N. R. (2015). “Raf Simons and Interdisciplinary Fashion from Post-Punk to Neo-Modern.” Fashion Theory. https://doi.org/10.2752/175174115X14113933306743 , Erişim Tarihi: 31.05.2021
  • Samu, M. (2004). “Impressionism: Art and Modernity.” Heilbrunn Timeline of Art History. http://www.metmuseum.org/toah/hd/imml/hd_imml.htm , Erişim Tarihi: 01.06.2021
  • Strobel, H. (2014) “Impressionism, Fashion, & Modernity by Gloria Groom.” Women’s Art Journal. https://www.jstor.org/stable/24395373?seq=1 , Erişim Tarihi: 05.06.2021
  • Vogue Dergisi, https://www.vogue.com/slideshow/christian-dior-raf-simons-from-the-archives, Erişim Tarihi: 05.06.2021.
  • Görsel 1. Georges Seurat, “Grande Jatte Adası'nda Bir Pazar Öğleden Sonrası”, 1886, Tuval Üzeri Yağlı Boya, Şikago Sanat Enstitüsü, Chicago, https://www.arthipo.com/artblog/unlu-ressamlarin-hayat-hikayeleri/georges-seurat.html , Erişim Tarihi: 25.05.2021
  • Görsel 2. Monet, “The Artist's Garden ay Giverny”, 1900, Tuval Üzeri Yağlı Boya, Paris https://www.art.com/products/p45044027329-sa-i10356671/claude-monet-the-artist-s-garden-at-giverny-c-1900.htm , Erişim Tarihi: 25.05.2021
  • Görsel 3. Christian Dior’da Raf Simon tarafından yorumlanan Haute Couture elbise, http://romantiqueandrebel.com/the-dior-corolla-dress/ , Erişim Tarihi: 25.05. 2021
  • Görsel 4. Monet, “The path through the irises”, 1914, Tuval Üzeri Yağlı Boya, Metropolitan Sanat Müzesi, New york https://www.metmuseum.org/art/collection/search/438007, Erişim Tarihi: 25.05.2021
  • Görsel 5. Monet, “Poppies”, 1873, Tuval Üzeri Yağlı Boya, Musee d’Orsay, Paris https://www.claude-monet.com/the-poppy-field.jsp, Erişim Tarihi: 25.05.2021
  • Görsel 6. Monet’in Poppies adlı eserinden uyarlanmış Dior ve Raf Simons gece elbisesi tasarımları, https://ellaelysia.wordpress.com/2014/10/27/dior-impressions, Erişim Tarihi: 25.05.2021)
  • Görsel 7. Raf Simons defile alanı görseli, https://tr.pinterest.com/pin/379991287303695467/, Erişim Tarihi: 26.05.2021
  • Görsel 8. Vouge dergisi, https://www.vogue.com/slideshow/christian-dior-raf-simons-from-the-archives, Erişim Tarihi: 01.06.2021
  • Görsel 9. Edouard Manet’in (1863) Çimlerin üzerinde öğle yemeği isimli eseri ve 2013 dergi kapağı çekimi, (https://ellaelysia.wordpress.com/2014/10/27/dior-impressions/, Erişim Tarihi: 01.06.2021
  • Görsel 10. Christian Dior 2019 sonbahar kış gece kıyafeti katalog çekiminde Edouart Manet tablosu esinlemesi, https://ubicouture.tumblr.com/ , Erişim Tarihi: 01.06.2021
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferhat Dumanlı 0000-0002-6221-072X

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dumanlı, F. (2021). İzlenimcilik sanat akımının tekstil işletmelerindeki tasarımlara ve tutundurma faaliyetlerine yansımaları: Christian Dior örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 1022-1038. https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.948782

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.