YouTube’un giderek büyüyen bir sosyal ağ olması; haber yayıncılığının bu ortama taşınması ve YouTube haber kanallarına her geçen gün yenilerinin eklenmesi sonucunu doğurmaktadır. Bu çalışmanın amacı bireysel olarak gazeteciler tarafından açılan ve YouTube ortamında aktif içerik üretiminde bulunan YouTube haber kanallarına ilişkin bir çerçeve çizmektir. Bu amaç doğrultusunda içerik analizi yöntemine başvurulmuş ve araştırma soruları ekseninde kategoriler oluşturulmuştur. Oluşturulan kategoriler bağlamında “Etkin içerik üretiminde bulunan bireysel YouTube haber kanalı sayısı kaçtır?, Bu kanal sahipleri kimlerdir?, Hakkında sekmesinde kendilerini nasıl tanımlıyorlar?, Kanalların hesap doğrulaması var mı?, Kanalların açılış ve içerik üretimine başladıkları tarih, abone, video ve kanal görüntüleme sayıları, içerik üretme sıklığı, yayın süresi, ağırlıklı içerik türü, video içerik özellikleri, yayıncılık biçimleri, kullanıcı etkileşimi nasıldır?, Yıllık tahmini kazanç ne kadardır?, En fazla izlenen ve en fazla yorum yapılan videoların konusu ve türü nedir?” sorularına yanıt aranmaktadır. Analizler sonucu gazetecilerin YouTube ortamındaki habercilik faaliyetleri haritalandırılmıştır.
YouTube is a growing social network; this results in the transfer of news broadcasting to this environment and the addition of new ones to YouTube news channels every day. The aim of this study was to draw a framework for YouTube news channels, which are opened by individual journalists and produce active content on YouTube. For this purpose, content analysis method was applied, and categories on the axis of the research questions were created. In the context of the categories created, answers to questions like “How many individual YouTube news channels are active in producing content?, Who are these channel owners?, How do they describe themselves in the about us section of the channel?, Do the channels have account verification?, How are the date of the channels opening and content production, subscriber, video and channel, the number of views, frequency of content production, broadcast duration, weighted content type, video content features, publishing formats, user interaction?, What are the estimated annual earnings?, What is the subject and type of the videos with the most views and comments?” were sought. As a result of the analysis, the reporting activities of the journalists in the YouTube environment were mapped.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 3 |