BibTex RIS Kaynak Göster

RUSÇA VE TÜRKÇEDEKİ İLGİ VE BULUNMA HALLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ

Yıl 2011, Sayı: 46, 301 - 311, 07.02.2012

Öz

İkinci dil öğrenmede etkin yöntemlerden
birisi de birinci dil ile ikinci dil arasında karşı-
laştırmalı analiz yapmaktır. Bu sayede ikinci
dil edinimi daha kolay hale gelecektir. Ancak
istenilen başarının elde edilebilmesi için en
önemli şart birinci dil eğitiminin eksiksiz ve
başarılı bir şekilde tamamlanmış olmasıdır.
Aksi takdirde birinci dil eğitiminde yetersiz
olan bir bireyin ikinci dili tam olarak edinmesi
mümkün değildir.
Rusçada kelimeler arasında cins ayrımı
bulunması, Türkçede böyle bir kural olmayı-
şından dolayı Türk öğrenciler için karışıklığa
neden olmaktadır.
Rusçada kelimelere ilgi ve bulunma hallerine
özgü takılar getirildiğinde kelimelerin
sonları değişime uğramaktadır. İsmin bu iki
halinde sadece isimler değil onları niteleyen
sıfatlar ve onların yerine kullanılan zamirler de
çekimlenmektedir. Fiiller ve edatlar bu hallere
göre kategorize edilir.
Bu çalışmada ismin ilgi ve bulunma hali
Rusça ve Türkçede karşılaştırılmalı olarak
incelenmiş, aralarındaki benzer ve farklı yönler
tespit edilmiştir. Bu konuda iki dil arasındaki
benzer yapılar dil öğrenimini kolaylaştırırken,
farklı yapılar ise dil öğrenimini zorlaştırarak
öğrenim sürecini uzatmaktadır.

Kaynakça

  • AYDIN, Özgür. Yabancı Dil Olarak Türkçe Dilbilgisi Öğretimi - Üretken Dönüşümlü Dilbilgisi Kuramının Kısa Bir TanıtımıAnkara: (Yayınevi Belirtilmemiş) Aktaran Göçer, Ali. Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Çözümleme Yönteminin Kullanımı. Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008. C. 5. S. 10.
  • BARIN, Erol - Celal Demir. Türk Dili Bilgisi 2.Biçim bilgisi Ankara: Öncü Kitap, 2008 Aktaran Dolunay, Salih Kürşat. Dil Bilgisi Öğretiminin Amacı ve Önemi. TÜBAR-XXVII: 2010.
  • BAŞKAN, Özcan. Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisinin Yeri (Haziran 1975, C: XXXI, S: 285, s. 435-438 Özel Bölüm: Ana Dili - Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisinin Yeri Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi)
  • BEERBOM, Christiane. Modalpartikeln als Übersetzungsproblem. M. : Peter Lang Ver. Frankfurt a: 1992.
  • DEMİR, Celal. Türkiye Türkçesinde İsim Tamlamasını Oluşturan Ögelerin Söz Dizimsel ve An- lamsal Özellikleri. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 2007
  • DEMİR, Tufan. Türkçe Dilbilgisi. Kurmay yayınevi: 2004
  • DUMAN, Asiye. ‘Neden Türkçe eğitimi? Türk Dili. 1998. s. 557, s. 413-415 Aktaran Dolunay, Salih Kürşat. Dil Bilgisi Öğretiminin Amacı ve Önemi. TÜBAR-XXVII, 2010
  • DURU, Kazım Nami. Gramer Öğretimi Lâzım mı? Yeni Kültür, 1942
  • ERGENÇ, İclal. Yabancı Dil Öğretimi ve Olumsuz Aktarım. Türk Dili Aylık Dil ve Yazın Dergisi, Dil Öğretimi Özel Sayısı. Ankara: 1983. cilt: XLVII. sayı: 379-380/Temmuz-Ağustos, TDK
  • ERGİN, Muharrem. Türk Dilbilgisi: 2004
  • -------------, ‚Türkçe ve Dilbilgisi Öğretimi‛, Türk Kültürü, Şubat 1995. C. 33. S. 382
  • GENCAN, Tahir Nejat. Dilbilgisi. 2001
  • КLEİN, Wolfgang. Zweitspracherwerb. Frankfurt a. , 1992. M. : Athenäum Ver. Aktaran Yücel, Fatma ve Erişek, Özcan. Karşılaştırmalı Dilbilim Ve Yabancı Dil Dersi, Dil Dergisi (118), 2003
  • MENGİ, Mine. Üniversitelerimizde Anadili Öğretimine İlişkin Sorunlar. Ç. Ü. Sosyal Bilimler Dergisi 1 (2), 1987 Aktaran Aydın, İlker. Anadili Dersinin Etkinlik Alanları ve Dil Bilgisi, Milli Eğitim, 2009. S. 181
  • ÖZDEMİR, Emin. Anadili Öğretimi, Türk Dili (Dil öğretimi özel sayısı) 1983. S. 379-380
  • SEBÜKTEKİN, Hasan. Grundlagen der Modernen Linguistik I. Ankara: Gazi Büro Basımı, 1990
  • SİNANOĞLU, Samim. Dilbilgisinin Önemi. Türk Dili, 1958. S. 81
  • YAPICI, Mehmet. İlköğretim Dilbilgisi Konularının Çocuğun Bilişsel Düzeyine Uygunluğu. 2004. İlköğretim - Online, 3 (2) http: //ilkogretim-online. org. tr. Aktaran Aydın, İlker. Anadili Der- sinin Etkinlik Alanları ve Dil Bilgisi. Milli Eğitim, 2009. S. 181
  • YÜCEL, Fatma - Özcan Erişek, Karşılaştırmalı Dilbilim Ve Yabancı Dil Dersi, Dil Dergisi: (118). 2003
  • ZEYNELOV, Ferhat. (Çev: Yusuf Gedikli) Türk Lehçelerinin Karşılaştırmalı Dilbilgisi, İstanbul: Cem Yayınevi, 1993
Yıl 2011, Sayı: 46, 301 - 311, 07.02.2012

Öz

Kaynakça

  • AYDIN, Özgür. Yabancı Dil Olarak Türkçe Dilbilgisi Öğretimi - Üretken Dönüşümlü Dilbilgisi Kuramının Kısa Bir TanıtımıAnkara: (Yayınevi Belirtilmemiş) Aktaran Göçer, Ali. Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Çözümleme Yönteminin Kullanımı. Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008. C. 5. S. 10.
  • BARIN, Erol - Celal Demir. Türk Dili Bilgisi 2.Biçim bilgisi Ankara: Öncü Kitap, 2008 Aktaran Dolunay, Salih Kürşat. Dil Bilgisi Öğretiminin Amacı ve Önemi. TÜBAR-XXVII: 2010.
  • BAŞKAN, Özcan. Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisinin Yeri (Haziran 1975, C: XXXI, S: 285, s. 435-438 Özel Bölüm: Ana Dili - Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisinin Yeri Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi)
  • BEERBOM, Christiane. Modalpartikeln als Übersetzungsproblem. M. : Peter Lang Ver. Frankfurt a: 1992.
  • DEMİR, Celal. Türkiye Türkçesinde İsim Tamlamasını Oluşturan Ögelerin Söz Dizimsel ve An- lamsal Özellikleri. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 2007
  • DEMİR, Tufan. Türkçe Dilbilgisi. Kurmay yayınevi: 2004
  • DUMAN, Asiye. ‘Neden Türkçe eğitimi? Türk Dili. 1998. s. 557, s. 413-415 Aktaran Dolunay, Salih Kürşat. Dil Bilgisi Öğretiminin Amacı ve Önemi. TÜBAR-XXVII, 2010
  • DURU, Kazım Nami. Gramer Öğretimi Lâzım mı? Yeni Kültür, 1942
  • ERGENÇ, İclal. Yabancı Dil Öğretimi ve Olumsuz Aktarım. Türk Dili Aylık Dil ve Yazın Dergisi, Dil Öğretimi Özel Sayısı. Ankara: 1983. cilt: XLVII. sayı: 379-380/Temmuz-Ağustos, TDK
  • ERGİN, Muharrem. Türk Dilbilgisi: 2004
  • -------------, ‚Türkçe ve Dilbilgisi Öğretimi‛, Türk Kültürü, Şubat 1995. C. 33. S. 382
  • GENCAN, Tahir Nejat. Dilbilgisi. 2001
  • КLEİN, Wolfgang. Zweitspracherwerb. Frankfurt a. , 1992. M. : Athenäum Ver. Aktaran Yücel, Fatma ve Erişek, Özcan. Karşılaştırmalı Dilbilim Ve Yabancı Dil Dersi, Dil Dergisi (118), 2003
  • MENGİ, Mine. Üniversitelerimizde Anadili Öğretimine İlişkin Sorunlar. Ç. Ü. Sosyal Bilimler Dergisi 1 (2), 1987 Aktaran Aydın, İlker. Anadili Dersinin Etkinlik Alanları ve Dil Bilgisi, Milli Eğitim, 2009. S. 181
  • ÖZDEMİR, Emin. Anadili Öğretimi, Türk Dili (Dil öğretimi özel sayısı) 1983. S. 379-380
  • SEBÜKTEKİN, Hasan. Grundlagen der Modernen Linguistik I. Ankara: Gazi Büro Basımı, 1990
  • SİNANOĞLU, Samim. Dilbilgisinin Önemi. Türk Dili, 1958. S. 81
  • YAPICI, Mehmet. İlköğretim Dilbilgisi Konularının Çocuğun Bilişsel Düzeyine Uygunluğu. 2004. İlköğretim - Online, 3 (2) http: //ilkogretim-online. org. tr. Aktaran Aydın, İlker. Anadili Der- sinin Etkinlik Alanları ve Dil Bilgisi. Milli Eğitim, 2009. S. 181
  • YÜCEL, Fatma - Özcan Erişek, Karşılaştırmalı Dilbilim Ve Yabancı Dil Dersi, Dil Dergisi: (118). 2003
  • ZEYNELOV, Ferhat. (Çev: Yusuf Gedikli) Türk Lehçelerinin Karşılaştırmalı Dilbilgisi, İstanbul: Cem Yayınevi, 1993
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asiye Taşbaşı Mutlu Bu kişi benim

Asiye Taşbaşı Mutlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Taşbaşı Mutlu, A., & Taşbaşı Mutlu, A. (2012). RUSÇA VE TÜRKÇEDEKİ İLGİ VE BULUNMA HALLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi(46), 301-311.