Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni
adaylarının zaman yönetimi becerileri ve
tutumlarının cinsiyet ve sınıf değişkenlerine
göre anlamlılık düzeylerini tespit etmektir.
Çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden
tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın
verileri Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir
Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde
okuyan öğrencilerden uygun örnekleme yoluyla
“Türkçe Öğretmeni Adaylarının Zaman
Yönetimi Becerileri Ve Tutumları Formu” ile
toplanmıştır. Verilerin analizinde ki-kare testi
ve betimsel istatistikte kullanılan frekans,
yüzde tabloları kullanılmış, veriler SPSS 16.00
programında çözümlenmiştir. Çalışmanın
sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının zaman
yönetimi becerilerinde sınıf değişkenine göre
bazı maddelerde anlamlı fark olmasına rağmen cinsiyete göre anlamlı fark bulunamamıştır. Öğretmen adaylarının tutumlarında da her
iki değişkene göre anlamlı fark yoktur.
Türkçe öğretmeni adayları zaman yönetimi becerileri zaman yönetimi tutumları
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 47 |