Bu çalışmanın amacı, Erzurum ilinde geleneksel bir ürün olan civil peynir arzının inovasyon belirleyicilerini tespit edip, rekabet gücünü değerlendirmek ve firmaların bireysel yenilikçi düzeylerini ölçmektir. Çalışmanın evrenini Erzurum ilinde geleneksel bir ürün olan civil peynir üretimiyle piyasada faaliyet gösteren 20 üretici firma oluşturmaktadır. Analizler için firma sahipleri ve bu firmalarda istihdam edilen 64 kişi ile yüz yüze görüşme yapılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen bu veriler SPSS (18) versiyonu kullanılarak çeşitli testler ile sınanmıştır. Test sonuçları, Erzurum ilinde geleneksel bir ürün olan civil peynir üretimi yapan firmaların bireysel yenilik düzeylerinin yüzde 29,7 ile gelenekçi, yüzde 28,1 ile sorgulayıcı olduğunu göstermektedir. Ayrıca bu firmaların yenilikçi davranış eğilimleri ise orta düzeyde yenilikçi olarak tespit edilmiştir. Ayrıca inovasyon çeşitlerinin, firma faaliyet süresi, Ar&Ge, çalışan eğitimi, üretim desteği, ihracat yapabilme, ürün standardizasyonu ve teknoloji adaptasyonu gibi faktörlerden bağımsız olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Arz, inovasyon, geleneksel ürün
Innovation Determinants of Traditional Product Supply: The Analysis of Erzurum Civil Cheese
ABSTRACT : The purpose of this study is to examine the determinants of the traditional product’s supply and the firm’s workers within the individual innovative scope. In this context, the population of the study is 20 civil cheese producer and its workers. The data that we collect from questionnaire were analyzed with SPSS 18 version by using different statistics test method. Results obtained from the study show that individual innovation averages of civil cheese producers in Erzurum border province take place in the experience in the opening size as middle level of innovation (% 29, 7 traditional and % 28, 1 inquisitorial). In addition, the independency test results shows that product, service, organizational, management, process innovation have not been related to establishment date of firm, R&D, education of workers, product support, export capacity, standardization of products and technology adaptation factors.
Keywords: Supply, innovation, traditional product
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 46 Sayı: 1 |
Bu dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Uluslararası Lisansı (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/) kapsamında yayınlanmaktadır. Bu, orijinal makaleye uygun şekilde atıf yapılması şartıyla, eserin herhangi bir ortam veya formatta kopyalanmasını ve dağıtılmasını sağlar. Ancak, eserler ticari amaçlar için kullanılamaz.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/