ÖZE T
Son zamanlarda tarımsal üretimde ve tarımsal ürünlerin
pazarlanmasınd~ ortaya çıkan değişiklikler d~ha yüksek
bir pazarlık gücü elde edilmesini gerektirmiştir. Pazarlık gü.
cü, fiyat ve gelirleri etkiliyen faktörlerden bir veya birkaçı
üzerinde kontrol sağlama ve bu kontrolu devam ettirme yeteneği
şeklinde tarif edilmektedir. Pazarlık gücü mutlak bir
güç olmayıp, hiç bulunmadığı tam rekabetten mutlak an·
lamda mevcut olduğu monopol koşullarına kadar değişen
bir seyir takip eder, Pazarlık gücünün derecesini etkiliyen
faktörler arasında; tarım ve endüstrinin piyasa yapısı, üretim
ve ürün özellikleri, arz kontrolu gibi faktörler sayılabi.
lir. Kooperatif pazarlığmın olanakları piyasa yapısı ile yakından
ilgili olmakla birlikte çiftçilerin geiirlerini artırabilmesi
genış çapta mal arzı üzerindeki kontrol derecesine ve
bu kontrolu kullanma yeteneğine bağlı bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | DERLEMELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1976 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Uluslararası Lisansı (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/) kapsamında yayınlanmaktadır. Bu, orijinal makaleye uygun şekilde atıf yapılması şartıyla, eserin herhangi bir ortam veya formatta kopyalanmasını ve dağıtılmasını sağlar. Ancak, eserler ticari amaçlar için kullanılamaz.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/