Günümüzde çocuk oyunları dış mekandan iç mekana kaymış ve bu durum çocuk gelişimini çeşitli yönlerden olumsuz
etkilemiştir. Bu nedenle, çocuklara açık alanda oyun oynama imkanı sunabilecek, yeterli donanıma sahip açık alanların önemini
artırmıştır. Bu araştırma, Kocaeli’deki bazı okul öncesi eğitim kurumlarında çocuk oyun alanları açısından açık alanların niteliğini
belirlemeye yönelik bir mevcut durum saptamasıdır. Çalışmada, anaokullarına ait açık alanların kullanım şekilleri, kişi başına
düşen alan miktarları, açık alanlarda kullanılan donatı elemanları ve yeşil açık alanlarda kullanılan bitki türleri belirlenmiştir.
Buradan elde edilen sonuçlara göre; okul öncesi eğitim kurumlarında açık alanların etkin kullanılmadığı, mevcut açık alanların
oyunun doğasına uygun olmadığı ve fiziksel düzenleme konuları içerisinde açık alan düzenlemesinin çoğunlukla ihmal edildiği
belirlenmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMALAR |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 43 Sayı: 1 |
Bu dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Uluslararası Lisansı (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/) kapsamında yayınlanmaktadır. Bu, orijinal makaleye uygun şekilde atıf yapılması şartıyla, eserin herhangi bir ortam veya formatta kopyalanmasını ve dağıtılmasını sağlar. Ancak, eserler ticari amaçlar için kullanılamaz.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/